Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2003
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

E-mail en internet hebben het voor klanten eenvoudig gemaakt om informatie te verzamelen. Dit heeft ertoe geleid dat consumenten een goed overzicht hebben van alternatieven op de verzekeringsmarkt. Het gevolg is dat loyaliteit niet meer vanzelfsprekend is en door toegenomen concurrentie worden verzekeraars gedwongen om te innoveren.

In een markt waar de marges onder druk staan en de middelen relatief beperkt zijn, zijn creativiteit en innovativiteit de sleutel tot succes. Uit onderzoek blijkt dat te weinig verzekeraars de kracht van innovatie erkennen. Te vaak wordt er teruggegrepen naar succesformules uit de ‘oude tijd’. In de strijd om klanten te winnen en een goede klantrelatie op te bouwen,  blijken innovatieve verzekeraars het hoogste slagingspercentage te hebben.

 

Een van hen is Orion’s Insurance in Groot-Brittannië. Orion’s is gespecialiseerd in autoverzekeringen. Uit eigen onderzoek van Orion blijkt dat eigenaren van een auto of motor zich door verzekeraars sterk benadeeld voelen, 20% heeft zeer veel moeite met het verzekeren van zijn auto of motor. Met hun non-standard motor insurance hebben zij een ‘niche’ in de markt ontdekt. Orion’s visie achter deze verzekering: de Golf GTI eigenaar van vandaag is de Volvo eigenaar van morgen. Hiermee erkent Orion’s de verschillende fases die een klant doorloopt in zijn klantcyclus.

 

De basis achter het succesvolle verzekeringsproduct komt voort uit het feit dat men klanten een gevoel van waardering geeft en energie in de ontwikkeling van een klantrelatie steekt. Het kopiëren van succesverhalen van anderen heeft weinig zin. Verzekeraars dienen na te gaan op welke wijze zij hun bestaande klanten het gevoel kunnen geven dat gewaardeerd worden en op welke manieren zij meer waarde kunnen bieden.

 

Bron: American Marketing Association.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

31 januari 2024

Integriteit als bewaker van kwaliteit

Bij het ontwerpen van een geschikt loyaliteitsprogramma is het ook belangrijk om stil te staan bij een aantal ethische vraagstukken.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

31 januari 2024

Integriteit als bewaker van kwaliteit

Bij het ontwerpen van een geschikt loyaliteitsprogramma is het ook belangrijk om stil te staan bij een aantal ethische vraagstukken.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 januari 2024

Yes we scan!

Een blik op de invloed van zelfscan kassasystemen op klantloyaliteit in het hedendaagse winkellandschap.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 januari 2024

Yes we scan!

Een blik op de invloed van zelfscan kassasystemen op klantloyaliteit in het hedendaagse winkellandschap.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 december 2023

Centen of spullen?

Zijn monetaire of niet monetaire beloningen het meest effectief in loyaliteitsprogramma’s? Onderzoek geeft het antwoord!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 december 2023

Centen of spullen?

Zijn monetaire of niet monetaire beloningen het meest effectief in loyaliteitsprogramma’s? Onderzoek geeft het antwoord!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.