Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2003
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

E-mail en internet hebben het voor klanten eenvoudig gemaakt om informatie te verzamelen. Dit heeft ertoe geleid dat consumenten een goed overzicht hebben van alternatieven op de verzekeringsmarkt. Het gevolg is dat loyaliteit niet meer vanzelfsprekend is en door toegenomen concurrentie worden verzekeraars gedwongen om te innoveren.

In een markt waar de marges onder druk staan en de middelen relatief beperkt zijn, zijn creativiteit en innovativiteit de sleutel tot succes. Uit onderzoek blijkt dat te weinig verzekeraars de kracht van innovatie erkennen. Te vaak wordt er teruggegrepen naar succesformules uit de ‘oude tijd’. In de strijd om klanten te winnen en een goede klantrelatie op te bouwen,  blijken innovatieve verzekeraars het hoogste slagingspercentage te hebben.

 

Een van hen is Orion’s Insurance in Groot-Brittannië. Orion’s is gespecialiseerd in autoverzekeringen. Uit eigen onderzoek van Orion blijkt dat eigenaren van een auto of motor zich door verzekeraars sterk benadeeld voelen, 20% heeft zeer veel moeite met het verzekeren van zijn auto of motor. Met hun non-standard motor insurance hebben zij een ‘niche’ in de markt ontdekt. Orion’s visie achter deze verzekering: de Golf GTI eigenaar van vandaag is de Volvo eigenaar van morgen. Hiermee erkent Orion’s de verschillende fases die een klant doorloopt in zijn klantcyclus.

 

De basis achter het succesvolle verzekeringsproduct komt voort uit het feit dat men klanten een gevoel van waardering geeft en energie in de ontwikkeling van een klantrelatie steekt. Het kopiëren van succesverhalen van anderen heeft weinig zin. Verzekeraars dienen na te gaan op welke wijze zij hun bestaande klanten het gevoel kunnen geven dat gewaardeerd worden en op welke manieren zij meer waarde kunnen bieden.

 

Bron: American Marketing Association.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 november 2022

Komende trends op gebied van loyaliteit voor 2023

Er bestaat een grote kans dat het bedrijfsleven een onzekere toekomst tegemoet gaat vanwege de dreigende recessie. Een belangrijke uitweg kan klantenloyaliteit zijn. Maar hoe

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 november 2022

Komende trends op gebied van loyaliteit voor 2023

Er bestaat een grote kans dat het bedrijfsleven een onzekere toekomst tegemoet gaat vanwege de dreigende recessie. Een belangrijke uitweg kan klantenloyaliteit zijn. Maar hoe

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

25 november 2022

Welk effect heeft COVID-19 op de loyaliteit van consumenten?

De wereld van customer loyalty is opgeschud na de komst van Covid-19. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat er enkele verschuivingen zijn te vinden in

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

25 november 2022

Welk effect heeft COVID-19 op de loyaliteit van consumenten?

De wereld van customer loyalty is opgeschud na de komst van Covid-19. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat er enkele verschuivingen zijn te vinden in

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events