Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2003
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

E-mail en internet hebben het voor klanten eenvoudig gemaakt om informatie te verzamelen. Dit heeft ertoe geleid dat consumenten een goed overzicht hebben van alternatieven op de verzekeringsmarkt. Het gevolg is dat loyaliteit niet meer vanzelfsprekend is en door toegenomen concurrentie worden verzekeraars gedwongen om te innoveren.

In een markt waar de marges onder druk staan en de middelen relatief beperkt zijn, zijn creativiteit en innovativiteit de sleutel tot succes. Uit onderzoek blijkt dat te weinig verzekeraars de kracht van innovatie erkennen. Te vaak wordt er teruggegrepen naar succesformules uit de ‘oude tijd’. In de strijd om klanten te winnen en een goede klantrelatie op te bouwen,  blijken innovatieve verzekeraars het hoogste slagingspercentage te hebben.

 

Een van hen is Orion’s Insurance in Groot-Brittannië. Orion’s is gespecialiseerd in autoverzekeringen. Uit eigen onderzoek van Orion blijkt dat eigenaren van een auto of motor zich door verzekeraars sterk benadeeld voelen, 20% heeft zeer veel moeite met het verzekeren van zijn auto of motor. Met hun non-standard motor insurance hebben zij een ‘niche’ in de markt ontdekt. Orion’s visie achter deze verzekering: de Golf GTI eigenaar van vandaag is de Volvo eigenaar van morgen. Hiermee erkent Orion’s de verschillende fases die een klant doorloopt in zijn klantcyclus.

 

De basis achter het succesvolle verzekeringsproduct komt voort uit het feit dat men klanten een gevoel van waardering geeft en energie in de ontwikkeling van een klantrelatie steekt. Het kopiëren van succesverhalen van anderen heeft weinig zin. Verzekeraars dienen na te gaan op welke wijze zij hun bestaande klanten het gevoel kunnen geven dat gewaardeerd worden en op welke manieren zij meer waarde kunnen bieden.

 

Bron: American Marketing Association.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 maart 2022

April: de internationale customer loyalty maand

Wat is de internationale customer loyalty maand? Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 maart 2022

April: de internationale customer loyalty maand

Wat is de internationale customer loyalty maand? Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events