Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

De nieuwe resultaten van het 'for love or money-onderzoek' zijn bekend!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Alco Woudenberg
27 mei 2022
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

De nieuwe resultaten van het 'for love or money-onderzoek' zijn bekend!

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften die mensen hebben met betrekking tot deze programma’s. In 2022 heeft de tiende editie van het onderzoek plaatsgevonden, met weer een aantal interessante uitkomsten als resultaat.

 

Ontwikkelingen

Allereerst gaf 78% van de respondenten aan dat een loyaliteitsprogramma de ervaring met een merk versterkt en blijkt dat 88% deelnemer is van in ieder geval één loyaliteitsprogramma. Ten opzichte van 2021 is er een aanzienlijke stijging van activiteit binnen loyaliteitsprogramma’s zichtbaar. Ook is de voorkeur voor een fysieke loyaliteitskaart gedaald en die van die van een mobiele versie gestegen.

 

Daarnaast geloven respondenten significant meer dat ze voordeel halen uit hun deelname ten opzichte van vorige jaren. Toch voelt ook een groter gedeelte zich schuldig dat ze niet genoeg voordelen hebben gehaald uit hun deelname.

 

Nieuwe inzichten

Ook zijn er dit jaar nieuwe vragen onderzocht. Zo blijkt dat een loyaliteitsprogramma de verwachtingen van een merk bij een het overgrote deel van de respondenten doet stijgen. Ook geeft 45% van de ondervraagden aan dat ze hogere verwachtingen hebben van het data-gebruik wanneer ze deelnemen aan een loyaliteitsprogramma. Ze gaan er vanuit dat dit wordt ingezet om hun levens te verbeteren.

 

Ook is er dit jaar voor het eerst uitgevraagd of er interesse is in de optie om gespaarde punten te doneren aan een goed doel. 40% van de respondenten gaf aan dat ze hier interesse in hebben. Dit is dus een serieuze optie voor bedrijven om te overwegen!

 

Bron: For Love or Money 2022, The Point of Loyalty 

Alco Woudenberg

Dunck Loyalty Marketing

Alco Woudenberg

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 april 2022

De invloed van influencers op loyaliteit

In een recent onderzoek van Pinto en Paramita (2021) is het effect van influencer marketing op merkloyaliteit bekeken. Hierbij lag de focus op generatie Z

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 april 2022

De invloed van influencers op loyaliteit

In een recent onderzoek van Pinto en Paramita (2021) is het effect van influencer marketing op merkloyaliteit bekeken. Hierbij lag de focus op generatie Z

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events