
Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften die mensen hebben met betrekking tot deze programma’s. In 2022 heeft de tiende editie van het onderzoek plaatsgevonden, met weer een aantal interessante uitkomsten als resultaat.
Allereerst gaf 78% van de respondenten aan dat een loyaliteitsprogramma de ervaring met een merk versterkt en blijkt dat 88% deelnemer is van in ieder geval één loyaliteitsprogramma. Ten opzichte van 2021 is er een aanzienlijke stijging van activiteit binnen loyaliteitsprogramma’s zichtbaar. Ook is de voorkeur voor een fysieke loyaliteitskaart gedaald en die van die van een mobiele versie gestegen.
Daarnaast geloven respondenten significant meer dat ze voordeel halen uit hun deelname ten opzichte van vorige jaren. Toch voelt ook een groter gedeelte zich schuldig dat ze niet genoeg voordelen hebben gehaald uit hun deelname.
Ook zijn er dit jaar nieuwe vragen onderzocht. Zo blijkt dat een loyaliteitsprogramma de verwachtingen van een merk bij een het overgrote deel van de respondenten doet stijgen. Ook geeft 45% van de ondervraagden aan dat ze hogere verwachtingen hebben van het data-gebruik wanneer ze deelnemen aan een loyaliteitsprogramma. Ze gaan er vanuit dat dit wordt ingezet om hun levens te verbeteren.
Ook is er dit jaar voor het eerst uitgevraagd of er interesse is in de optie om gespaarde punten te doneren aan een goed doel. 40% van de respondenten gaf aan dat ze hier interesse in hebben. Dit is dus een serieuze optie voor bedrijven om te overwegen!
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.