fbpx
Loyalty Insight

Meer behoefte aan programma’s voor goed gedrag

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften die mensen hebben met betrekking tot deze programma’s.

In 2020 heeft de achtste editie van het onderzoek plaatsgevonden, met een aantal interessante uitkomsten als resultaat. Zo is er een groeiende behoefte aan programma’s met beloningen voor goed gedrag. Met name generatie Z geeft aan dat zij meer gericht is op het verdienen van beloningen met betrekking tot duurzaamheid of recycling. Naast duurzaamheid is er ook interesse in het verdienen van beloningen voor goed gedrag. Dit kan bijvoorbeeld door deelnemers punten toe te kennen wanneer zij minimaal aantal stappen zetten op een dag.

Verder blijkt uit het onderzoek dat loyaliteitsprogramma’s steeds meer volledig worden benut. Waar in 2016 nog 54 procent van de deelnemers aangaf loyaliteitsprogramma’s volledig te benutten, is dat in 2020 gestegen naar 62 procent. Dit betekent dat deelnemers steeds meer gebruik maken van de voordelen en beloningen die aan een programma verbonden zijn.

Klik op onderstaande afbeelding om de gehele infographic te zien.


Bron: For Love or Money 2020, The Point of Loyalty 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: