Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Spaarprogramma's: Intens & Luxe combineren

Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.
Redactie LoyaltyFacts
30 juni 2003
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Spaarprogramma's: Intens & Luxe combineren

Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.

Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.

Onderzoek van de American Marketing Association geeft aan dat wanneer iemand lang en/of intensief moet sparen, aspiratieve (begeerlijke) beloningen zoals ‘luxe goederen’ de voorkeur genieten boven alledaagse producten.

Met intensief sparen wordt bedoeld dat de klant bij een spaarprogramma in eerste instantie moeite moet doen om deel te nemen. De klant dient vervolgens handelingen te blijven verrichten om door te sparen.

 

Luxe goederen werken bij een intensief spaarprogramma ook als sterke motivator om deel te nemen. Verder zullen klanten eerder deelnemen als de beloning bij de verwachte spaartijd past. De ene klant heeft het product echter vaker nodig dan de andere, dus kan het zo zijn dat een bepaald aantal spaarpunten voor de één zeer veel is, maar voor de ander juist niet. Door beloningen aan te passen aan het type klant, kan hierop worden ingespeeld en zal het spaarprogramma aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de klant.

 

Bron: American Marketing Association.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 februari 2024

Videomarketing in 2024

Zowel videomarketing als personalisatie zijn in 2024 belangrijke manieren om klantloyaliteit te stimuleren.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 februari 2024

Videomarketing in 2024

Zowel videomarketing als personalisatie zijn in 2024 belangrijke manieren om klantloyaliteit te stimuleren.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 oktober 2024

Loyaliteit na vertrouwen

Tegenwoordig zijn influencers niet meer weg te denken uit de strategie van veel bedrijven. Hebben deze celebrities ook een impact op klantloyaliteit?

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 oktober 2024

Loyaliteit na vertrouwen

Tegenwoordig zijn influencers niet meer weg te denken uit de strategie van veel bedrijven. Hebben deze celebrities ook een impact op klantloyaliteit?

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

31 januari 2024

Integriteit als bewaker van kwaliteit

Bij het ontwerpen van een geschikt loyaliteitsprogramma is het ook belangrijk om stil te staan bij een aantal ethische vraagstukken.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

31 januari 2024

Integriteit als bewaker van kwaliteit

Bij het ontwerpen van een geschikt loyaliteitsprogramma is het ook belangrijk om stil te staan bij een aantal ethische vraagstukken.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.