Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Spaarprogramma's: Intens & Luxe combineren

Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.
Redactie LoyaltyFacts
30 juni 2003
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Spaarprogramma's: Intens & Luxe combineren

Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.

Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.

Onderzoek van de American Marketing Association geeft aan dat wanneer iemand lang en/of intensief moet sparen, aspiratieve (begeerlijke) beloningen zoals ‘luxe goederen’ de voorkeur genieten boven alledaagse producten.

Met intensief sparen wordt bedoeld dat de klant bij een spaarprogramma in eerste instantie moeite moet doen om deel te nemen. De klant dient vervolgens handelingen te blijven verrichten om door te sparen.

 

Luxe goederen werken bij een intensief spaarprogramma ook als sterke motivator om deel te nemen. Verder zullen klanten eerder deelnemen als de beloning bij de verwachte spaartijd past. De ene klant heeft het product echter vaker nodig dan de andere, dus kan het zo zijn dat een bepaald aantal spaarpunten voor de één zeer veel is, maar voor de ander juist niet. Door beloningen aan te passen aan het type klant, kan hierop worden ingespeeld en zal het spaarprogramma aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de klant.

 

Bron: American Marketing Association.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 april 2025

Slimme concurrentiestrategieën versterken klantloyaliteit

Michael Porter, een van de meest invloedrijke denkers op het gebied van concurrentiestrategieën, laat zien hoe bedrijven loyaliteit kunnen opbouwen door strategische keuzes te maken

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 april 2025

Slimme concurrentiestrategieën versterken klantloyaliteit

Michael Porter, een van de meest invloedrijke denkers op het gebied van concurrentiestrategieën, laat zien hoe bedrijven loyaliteit kunnen opbouwen door strategische keuzes te maken

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 maart 2025

Van gespaarde punten naar verzilveren

Het belang van het stimuleren van puntinwisselingen voor langdurige klantloyaliteit en betrokkenheid.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 maart 2025

Van gespaarde punten naar verzilveren

Het belang van het stimuleren van puntinwisselingen voor langdurige klantloyaliteit en betrokkenheid.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 maart 2025

De sleutel tot brand loyalty in E-commerce

Hoe merken duurzame klantloyaliteit kunnen opbouwen door strategisch in te zetten op beloningen, interactie en vertrouwen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 maart 2025

De sleutel tot brand loyalty in E-commerce

Hoe merken duurzame klantloyaliteit kunnen opbouwen door strategisch in te zetten op beloningen, interactie en vertrouwen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.