fbpx
Loyalty Insight

The Loyalty Loop

Loop voor loyale klanten

Loyalty InsightWetenschap 17 januari 2020

Maak jij nog gebruik van een klassiek conversie funnel? Dan is het tijd om je funnel onder de loop te nemen, jouw funnel optimaal te laten verlopen en zo meer uit je klanten te halen!

‘The Loyalty Loop’

Het belang van loyale klanten mag niet onderschat worden. Zij vertrouwen op jouw bedrijf, doen meer aankopen en nemen de rol aan van merkambassadeur.

Ondanks de meerwaarde van loyale klanten hanteren veel bedrijven nog gedateerde customer journey’s, die zich ontlenen aan klassieke conversie funnels. Deze klassieke conversie funnels missen echter belangrijke aspecten voor loyale klanten. In deze klassieke conversie funnels wordt de focus gelegd op zes fases, namelijk: Awareness, Interest, Consideration, Intent, Evaluation and Purchase.

Alhoewel er tegenwoordig ook retentie aan is toegevoegd als extra fase, is er nog een betere manier om klantbehoud te onderhouden en te meten. Namelijk door: “The Loyalty Loop”.

The Loyalty Loop deelt het proces van verwerven van nieuwe klanten op in drie fases: Consider, Evaluate en Buy. Nadat de eerste aankoop is gedaan, komt een klant terecht in de tweede loop die zich bezighoudt met klantretentie: Enjoy, Advocate en Bond. Voordat de cirkel weer rond is en weer uitkomt bij Buy voor de herhaalaankoop.

Om ervoor te zorgen dat de Loyalty Loop werkt, is het van cruciaal belang dat er geluisterd wordt naar klanten. Weet wat zij op prijs stellen aan jou bedrijf en kom erachter  waarin je tekort komt volgens jouw klanten. Het in kaart brengen van deze twee punten is van belang bij de fases Enjoy, Advocate en Bond. Zodra klanten deze fases als positief ervaren, zal het ertoe leiden dat klanten loyaler worden en meer herhaalaankopen plaatsvinden.

 

Bron: business 2 community

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: