Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

The Loyalty Loop

Loop voor loyale klanten

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
17 januari 2020
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

The Loyalty Loop

Loop voor loyale klanten

Maak jij nog gebruik van een klassiek conversie funnel? Dan is het tijd om je funnel onder de loop te nemen, jouw funnel optimaal te laten verlopen en zo meer uit je klanten te halen!

‘The Loyalty Loop’

 

Het belang van loyale klanten mag niet onderschat worden. Zij vertrouwen op jouw bedrijf, doen meer aankopen en nemen de rol aan van merkambassadeur.

 

Ondanks de meerwaarde van loyale klanten hanteren veel bedrijven nog gedateerde customer journey’s, die zich ontlenen aan klassieke conversie funnels. Deze klassieke conversie funnels missen echter belangrijke aspecten voor loyale klanten. In deze klassieke conversie funnels wordt de focus gelegd op zes fases, namelijk: Awareness, Interest, Consideration, Intent, Evaluation and Purchase.

 

Alhoewel er tegenwoordig ook retentie aan is toegevoegd als extra fase, is er nog een betere manier om klantbehoud te onderhouden en te meten. Namelijk door: “The Loyalty Loop”.

 

The Loyalty Loop deelt het proces van verwerven van nieuwe klanten op in drie fases: Consider, Evaluate en Buy. Nadat de eerste aankoop is gedaan, komt een klant terecht in de tweede loop die zich bezighoudt met klantretentie: Enjoy, Advocate en Bond. Voordat de cirkel weer rond is en weer uitkomt bij Buy voor de herhaalaankoop.

 

Om ervoor te zorgen dat de Loyalty Loop werkt, is het van cruciaal belang dat er geluisterd wordt naar klanten. Weet wat zij op prijs stellen aan jou bedrijf en kom erachter  waarin je tekort komt volgens jouw klanten. Het in kaart brengen van deze twee punten is van belang bij de fases Enjoy, Advocate en Bond. Zodra klanten deze fases als positief ervaren, zal het ertoe leiden dat klanten loyaler worden en meer herhaalaankopen plaatsvinden.

 

Bron: business 2 community

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 december 2023

Centen of spullen?

Zijn monetaire of niet monetaire beloningen het meest effectief in loyaliteitsprogramma’s? Onderzoek geeft het antwoord!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 december 2023

Centen of spullen?

Zijn monetaire of niet monetaire beloningen het meest effectief in loyaliteitsprogramma’s? Onderzoek geeft het antwoord!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 december 2023

Aandacht voor advent

Adventskalenders zijn een bekende traditie in de laatste maand van het jaar. Het dagelijks aftellen naar kerst is ook commercieel omarmd.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 december 2023

Aandacht voor advent

Adventskalenders zijn een bekende traditie in de laatste maand van het jaar. Het dagelijks aftellen naar kerst is ook commercieel omarmd.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 november 2023

Loyaliteit in 2024

Wat zijn de verwachte loyalty trends en ontwikkelingen van 2024? Wij zetten ze voor je op een rij!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 november 2023

Loyaliteit in 2024

Wat zijn de verwachte loyalty trends en ontwikkelingen van 2024? Wij zetten ze voor je op een rij!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.