Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

The Loyalty Loop

Loop voor loyale klanten

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
17 januari 2020
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

The Loyalty Loop

Loop voor loyale klanten

Maak jij nog gebruik van een klassiek conversie funnel? Dan is het tijd om je funnel onder de loop te nemen, jouw funnel optimaal te laten verlopen en zo meer uit je klanten te halen!

‘The Loyalty Loop’

 

Het belang van loyale klanten mag niet onderschat worden. Zij vertrouwen op jouw bedrijf, doen meer aankopen en nemen de rol aan van merkambassadeur.

 

Ondanks de meerwaarde van loyale klanten hanteren veel bedrijven nog gedateerde customer journey’s, die zich ontlenen aan klassieke conversie funnels. Deze klassieke conversie funnels missen echter belangrijke aspecten voor loyale klanten. In deze klassieke conversie funnels wordt de focus gelegd op zes fases, namelijk: Awareness, Interest, Consideration, Intent, Evaluation and Purchase.

 

Alhoewel er tegenwoordig ook retentie aan is toegevoegd als extra fase, is er nog een betere manier om klantbehoud te onderhouden en te meten. Namelijk door: “The Loyalty Loop”.

 

The Loyalty Loop deelt het proces van verwerven van nieuwe klanten op in drie fases: Consider, Evaluate en Buy. Nadat de eerste aankoop is gedaan, komt een klant terecht in de tweede loop die zich bezighoudt met klantretentie: Enjoy, Advocate en Bond. Voordat de cirkel weer rond is en weer uitkomt bij Buy voor de herhaalaankoop.

 

Om ervoor te zorgen dat de Loyalty Loop werkt, is het van cruciaal belang dat er geluisterd wordt naar klanten. Weet wat zij op prijs stellen aan jou bedrijf en kom erachter  waarin je tekort komt volgens jouw klanten. Het in kaart brengen van deze twee punten is van belang bij de fases Enjoy, Advocate en Bond. Zodra klanten deze fases als positief ervaren, zal het ertoe leiden dat klanten loyaler worden en meer herhaalaankopen plaatsvinden.

 

Bron: business 2 community

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events