Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Een onderzoek naar de bijdrage van servicekwaliteit en klantoriëntatie aan klantloyaliteit binnen de call center sector.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Een onderzoek naar de bijdrage van servicekwaliteit en klantoriëntatie aan klantloyaliteit binnen de call center sector.

Onderzoeken met betrekking tot call centers wijzen uit dat call centers zich over het algemeen focussen op efficiency. Een benadering die veelal ten koste gaat van effectiviteit. Effectiviteit wordt daarbij gemeten aan de hand van kenmerken als ‘klantoriëntatie’, ‘services’ en ‘kwaliteit’. Door de focus op efficiency verwachten en ervaren klanten een laag niveau van service, wat mogelijk een negatieve invloed heeft op hun loyaliteit jegens de organisatie.

Dunck Loyalty

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 mei 2025

De resultaten van de CSS Benchmark 2024 zijn bekend!

Dunck heeft, net als elk jaar, de CSS Benchmark weer naar buiten gebracht. Hierin wordt duidelijk hoe loyaal donateurs zijn van de deelnemende goede doelen.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 mei 2025

De resultaten van de CSS Benchmark 2024 zijn bekend!

Dunck heeft, net als elk jaar, de CSS Benchmark weer naar buiten gebracht. Hierin wordt duidelijk hoe loyaal donateurs zijn van de deelnemende goede doelen.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 april 2025

Van Betaald naar Gratis: de case van Zalando

Zalando maakt de overstap van een betaald naar een gratis loyaliteitsprogramma, wat invloed heeft op klantbetrokkenheid en loyaliteit.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 april 2025

Van Betaald naar Gratis: de case van Zalando

Zalando maakt de overstap van een betaald naar een gratis loyaliteitsprogramma, wat invloed heeft op klantbetrokkenheid en loyaliteit.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 april 2025

Eenzijdige vriendschappen leiden tot zichtbare loyaliteit

Parasociale relaties zorgen voor emotionele verbondenheid en versterken merkloyaliteit via influencers en andere mediapersonages.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 april 2025

Eenzijdige vriendschappen leiden tot zichtbare loyaliteit

Parasociale relaties zorgen voor emotionele verbondenheid en versterken merkloyaliteit via influencers en andere mediapersonages.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.