Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Een onderzoek naar de bijdrage van servicekwaliteit en klantoriëntatie aan klantloyaliteit binnen de call center sector.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Een onderzoek naar de bijdrage van servicekwaliteit en klantoriëntatie aan klantloyaliteit binnen de call center sector.

Onderzoeken met betrekking tot call centers wijzen uit dat call centers zich over het algemeen focussen op efficiency. Een benadering die veelal ten koste gaat van effectiviteit. Effectiviteit wordt daarbij gemeten aan de hand van kenmerken als ‘klantoriëntatie’, ‘services’ en ‘kwaliteit’. Door de focus op efficiency verwachten en ervaren klanten een laag niveau van service, wat mogelijk een negatieve invloed heeft op hun loyaliteit jegens de organisatie.

Dunck Loyalty

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 Augustus 2023

Hoe creër je Gen-Z klantloyaliteit?

Veel loyaliteitsprogramma’s zijn nog niet ingesteld op de nieuwe generatie consumenten: Gen-Z. Wij zetten een aantal effectieve strategieën op een rij.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 Augustus 2023

Hoe creër je Gen-Z klantloyaliteit?

Veel loyaliteitsprogramma’s zijn nog niet ingesteld op de nieuwe generatie consumenten: Gen-Z. Wij zetten een aantal effectieve strategieën op een rij.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 Augustus 2023

Van punten tot presentje

Bekende theorieën uit de psychologie worden veelal in loyalty marketing toegepast. Aan de hand van de ‘spaarjourney’ in spaarprogramma’s lichten we er een aantal uit.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 Augustus 2023

Van punten tot presentje

Bekende theorieën uit de psychologie worden veelal in loyalty marketing toegepast. Aan de hand van de ‘spaarjourney’ in spaarprogramma’s lichten we er een aantal uit.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 Juli 2023

De invloed van CSR op klantloyaliteit

De relatie tussen Corporate Social Responsibility en klantloyaliteit wordt steeds belangrijker. Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek brengen we deze relatie voor je in kaart.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 Juli 2023

De invloed van CSR op klantloyaliteit

De relatie tussen Corporate Social Responsibility en klantloyaliteit wordt steeds belangrijker. Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek brengen we deze relatie voor je in kaart.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.