Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Verbeter je werknemersloyaliteit

Zorg dat ze bij jouw bedrijf blijven!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
28 mei 2019
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Verbeter je werknemersloyaliteit

Zorg dat ze bij jouw bedrijf blijven!

Je hebt de perfecte werknemer binnen, maar hoe zorg je ervoor dat die werknemer ook bij jouw blijft? Wat kun je doen om de werknemersloyaliteit binnen jouw organisatie te vergroten? Wij geven je een aantal manieren om de loyaliteit van je team terug te winnen en hun tevredenheid op het werk te maximaliseren.

it onderzoek van Bayt.com blijkt dat werknemers loopbaanontwikkeling belangrijker vinden dan compensatie en dat zij hierdoor ook langer blijven bij een bepaalde organisatie. Bedrijven die hun werknemers de kans geven om zichzelf te ontwikkelen zijn goed op weg om hun loyaliteit te winnen. Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat zij creatief en flexibel moeten zijn naar hun personeel toe.

Investeer in training en ontwikkeling

Bedrijven erkennen steeds vaker het belang van training en ontwikkeling. Werkgevers kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om trainingsafdelingen te ontwikkelen of werknemers naar relevante externe trainingsprogramma’s te sturen als een belangrijke kans op loopbaanontwikkeling. Hiermee committeren zij zich aan hun werknemers op tal van andere creatieve en zinvolle manieren. Naast de trainingsactiviteiten van het bedrijf moeten ook ontwikkelkansen en loopbaanplannen worden besproken.

Werknemers van de Albert Heijn die een examen hadden, kregen van het bedrijf een gratis online examentraining. Dit is niet zozeer een ontwikkeling waar het bedrijf voordeel van heeft, maar laat wel zien dat zij iets terug willen geven aan hun werknemers en ontwikkeling belangrijk vinden.

 

Respecteer de behoeften van de werknemer

Steeds meer werknemers maken duidelijk dat een goede balans tussen werk en privé een prioriteit is voor hen. De beste werkgevers zorgen ervoor dat ze toptalent koesteren en behouden en dat geldt ook voor een meer algehele benadering van het welzijn van hun werknemers. Steeds vaker geven bedrijven aan dat zij open staan voor flexibele uren, deeltijdwerk en thuiswerken.

Steeds meer bedrijven bieden ook crèches ter plaatse aan en andere uitgebreide gezinsvoordelen. Bedrijven gaan overboord om ervoor te zorgen dat zij hun prioriteiten buiten het kantoor respecteren en tegemoetkomen aan hun werknemers.

 

Creëer een omgeving waar de medewerker zich gewaardeerd voelt

Medewerkers die zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen, hebben een grotere kans positief bij te dragen aan resultaten, loyaliteit en betrokkenheid bij het bedrijf. Onderzoek heeft aangetoond dat medewerkers die zich gewaardeerd voelen, het meest loyaal zijn. Veel bedrijven hebben daarom concrete stappen ondernomen om een ​​sfeer te creëren waarin werknemers deel uitmaken van het besluitvormingsproces en waar hun inbreng gewaardeerd wordt.

Een goed voorbeeld hiervan is Bol.com. Voordat een werknemer begint, krijgen zij een pakket opgestuurd met een persoonlijke kaart. Hierdoor voelt een werknemers zich gelijk betrokken en gewaardeerd bij het bedrijf.

 

Loyale werknemers?
In de praktijk zal blijken dat een situatie van optimale werknemersloyaliteit zelden voorkomt. Dit houdt in dat er voor de werkgever altijd werk aan de winkel blijft. Wanneer duidelijk is hoe loyaal een werknemer is,  kan de werkgever bepalen waar zich mogelijke probleemgebieden bevinden en waar geïnvesteerd moet worden om een hogere mate van werknemersloyaliteit te creëren. Wanneer een werkgever streeft naar optimale werknemersloyaliteit en daar in investeert, zal dit zeker winstgevend blijken. Uiteindelijk zal de werknemersloyaliteit namelijk bijdragen aan een onderscheidende concurrentiepositie en een goede serviceperceptie bij de klant.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 maart 2022

April: de internationale customer loyalty maand

Wat is de internationale customer loyalty maand? Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 maart 2022

April: de internationale customer loyalty maand

Wat is de internationale customer loyalty maand? Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 februari 2022

In gesprek met Google’s data strateeg

Hoe kunnen merken meer gepersonaliseerde ervaringen bieden? In het onderzoek van Neil Hoyne kwamen interessante inzichten naar voren. Consumenten waren namelijk bereid om meer gegevens

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 februari 2022

In gesprek met Google’s data strateeg

Hoe kunnen merken meer gepersonaliseerde ervaringen bieden? In het onderzoek van Neil Hoyne kwamen interessante inzichten naar voren. Consumenten waren namelijk bereid om meer gegevens

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events