fbpx
Loyalty Insight

Visie op Loyalty Marketing

Loyalty InsightWetenschap 2 november 2020

In dit whitepaper wordt er een visie gegeven op Loyalty Marketing. Er wordt een definitie geformuleerd en zes strategieën uitgelicht om klantloyaliteit op te bouwen. Het whitepaper wordt afgesloten met zes voorbeelden van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

Twee  van deze voorbeelden zijn de loyaliteitsprogramma’s van Beer Hawk en The Chivery.

Het eerste is gebaseerd op het earn and burn principe. Hierbij ontvangen deelnemers punten voor het uitvoeren van engagementacties. De punten zijn te verdienen via het doen van aankopen, het plaatsen van een recensie en het retourneren van fusten.

Een ander voorbeeld wat wordt genoemd is CHIVE rewards van The Chivery. Dit loyaliteitsprogramma is gebaseerd op gamification. Bij dit type programma worden er game-elementen toegevoegd. Deelnemers aan dit programma verdienen punten door een account aan te maken, aankopen te doen en foto’s te uploaden.

Klik op de afbeelding om naar het volledige whitepaper te gaan

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: