Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Visie op Loyalty Marketing

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
2 november 2020
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Visie op Loyalty Marketing

In dit whitepaper wordt er een visie gegeven op Loyalty Marketing. Er wordt een definitie geformuleerd en zes strategieën uitgelicht om klantloyaliteit op te bouwen. Het whitepaper wordt afgesloten met zes voorbeelden van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

Twee van deze voorbeelden zijn de loyaliteitsprogramma’s van Beer Hawk en The Chivery.

 

Het eerste is gebaseerd op het earn and burn principe. Hierbij ontvangen deelnemers punten voor het uitvoeren van engagementacties. De punten zijn te verdienen via het doen van aankopen, het plaatsen van een recensie en het retourneren van fusten.

 

Een ander voorbeeld wat wordt genoemd is CHIVE rewards van The Chivery. Dit loyaliteitsprogramma is gebaseerd op gamification. Bij dit type programma worden er game-elementen toegevoegd. Deelnemers aan dit programma verdienen punten door een account aan te maken, aankopen te doen en foto’s te uploaden.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 december 2024

Werken loyaliteitsprogramma's echt?

Werken loyaliteitsprogramma’s echt? Dit artikel onderzoekt de effectiviteit van loyaliteitsprogramma’s, met focus op klantloyaliteit, psychologische factoren en de financiële voordelen voor bedrijven.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 december 2024

Werken loyaliteitsprogramma's echt?

Werken loyaliteitsprogramma’s echt? Dit artikel onderzoekt de effectiviteit van loyaliteitsprogramma’s, met focus op klantloyaliteit, psychologische factoren en de financiële voordelen voor bedrijven.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 december 2024

Een reis naar tevredenheid

Hoe educatie, esthetiek, vermaak en escapisme in toerisme bijdragen aan welzijn, tevredenheid en loyaliteit, en zorgen voor een onvergetelijke reiservaringen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 december 2024

Een reis naar tevredenheid

Hoe educatie, esthetiek, vermaak en escapisme in toerisme bijdragen aan welzijn, tevredenheid en loyaliteit, en zorgen voor een onvergetelijke reiservaringen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 november 2024

Siri, versterk mijn klantloyaliteit!

Hoe kunnen slimme spraakassistenten klantloyaliteit versterken? Dit artikel onderzoekt de invloed van intelligente technologieën op merkbinding en hoe bedrijven hiervan kunnen profiteren om langdurige klantrelaties

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 november 2024

Siri, versterk mijn klantloyaliteit!

Hoe kunnen slimme spraakassistenten klantloyaliteit versterken? Dit artikel onderzoekt de invloed van intelligente technologieën op merkbinding en hoe bedrijven hiervan kunnen profiteren om langdurige klantrelaties

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.