Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Een kilo bananen omdat we je missen

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Moska Poya
Moska Poya
24 september 2024
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Een kilo bananen omdat we je missen

Lidl
Lidl
Lidl opende in de jaren ’90 zijn eerste distributiecentrum in Nederland, gelegen in Heerenveen. Dit markeerde het begin van een snelle groei in het land. In 1997 gingen de eerste acht winkels open, en vier jaar later, in 2001, werd de mijlpaal van de honderdste vestiging bereikt. Inmiddels is Lidl uitgegroeid tot een vertrouwde naam met 440 filialen verspreid door heel Nederland.
Lidl opende in de jaren ’90 zijn eerste distributiecentrum in Nederland, gelegen in Heerenveen. Dit markeerde het begin van een snelle groei in het land. In 1997 gingen de eerste acht winkels open, en vier jaar later, in 2001, werd de mijlpaal van de honderdste vestiging bereikt. Inmiddels is Lidl uitgegroeid tot een vertrouwde naam met 440 filialen verspreid door heel Nederland.
Lidl
Lidl
Lidl opende in de jaren ’90 zijn eerste distributiecentrum in Nederland, gelegen in Heerenveen. Dit markeerde het begin van een snelle groei in het land. In 1997 gingen de eerste acht winkels open, en vier jaar later, in 2001, werd de mijlpaal van de honderdste vestiging bereikt. Inmiddels is Lidl uitgegroeid tot een vertrouwde naam met 440 filialen verspreid door heel Nederland.
Lidl opende in de jaren ’90 zijn eerste distributiecentrum in Nederland, gelegen in Heerenveen. Dit markeerde het begin van een snelle groei in het land. In 1997 gingen de eerste acht winkels open, en vier jaar later, in 2001, werd de mijlpaal van de honderdste vestiging bereikt. Inmiddels is Lidl uitgegroeid tot een vertrouwde naam met 440 filialen verspreid door heel Nederland.

Lidl heeft een verrassende manier gevonden om in contact te blijven met klanten die al een tijdje niet actief zijn geweest in hun webshop. In plaats van hen simpelweg te herinneren aan hun aanwezigheid, laat Lidl duidelijk merken dat ze hun klanten missen. Het bedrijf wil graag dat deze klanten weten dat ze gewaardeerd worden, ook als het een tijd geleden is dat er boodschappen zijn gedaan met de Lidl Plus app.
 
Als blijk van waardering biedt Lidl deze klanten een speciaal cadeautje: maar liefst 50% korting op 1 kilo bananen, 1 courgette en 1 komkommer. Lidl blijft hiermee laten zien dat klanttevredenheid en loyaliteit vooropstaan, zelfs als er een pauze is geweest tussen aankopen.
 

Moska Poya

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 oktober 2025

Beleef meer met Club Pathé

Met het loyaliteitsprogramma van Club Pathé, spaar je (ook) deze herfst voor gratis popcorn in de Club Pathé app.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 oktober 2025

Beleef meer met Club Pathé

Met het loyaliteitsprogramma van Club Pathé, spaar je (ook) deze herfst voor gratis popcorn in de Club Pathé app.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22 oktober 2025

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

DPG Media biedt studenten gratis toegang tot al haar nieuwsmerken, zodat ze mediawijs worden én vroeg vertrouwd raken met de merken, wat toekomstige loyaliteit stimuleert.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22 oktober 2025

DPG Media maakt jongeren loyaal voor de toekomst

DPG Media biedt studenten gratis toegang tot al haar nieuwsmerken, zodat ze mediawijs worden én vroeg vertrouwd raken met de merken, wat toekomstige loyaliteit stimuleert.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 september 2025

Alpine activeert op de festivalvloer

Alpine activeert op 130 festivals met interactieve stands en Alpine Tune party earplugs, versterkt de merkbeleving en creëert wereldwijd loyale consumenten.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.