Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

AH to go introduceert loyaliteitsprogramma

Good food to go bereikbaar maken voor iedereen is de missie van AH to go omdat goed eten en drinken belangrijk is, ook onderweg. Albert Heijn lanceerde onlangs een nieuwe mobiele app die gericht is op mensen die veel onderweg zijn en AH to go’s bezoeken.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Mobiele app van AH to go
Redactie LoyaltyFacts
7 maart 2017
LOYALTY PROGRAM
CASE

AH to go introduceert loyaliteitsprogramma

Good food to go bereikbaar maken voor iedereen is de missie van AH to go omdat goed eten en drinken belangrijk is, ook onderweg. Albert Heijn lanceerde onlangs een nieuwe mobiele app die gericht is op mensen die veel onderweg zijn en AH to go’s bezoeken.

Mobiele app van AH to go

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

De AH to go app
Albert Heijn
B2C
Nederland
2017

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Gratis producten en voordeel
Mobiele app
Supermarkt
Actief
Albert Heijn
Albert Heijn
Albert Heijn is een Nederlandse supermarktorganisatie, die eigendom is van Ahold. Met 850 winkels is het de grootste supermarktketen van Nederland. Verspreid door het land zijn er ruim 80 winkels van AH to go. De meeste zijn te vinden op NS-stations, maar er zijn ook winkels op universiteitscampussen en aan snelwegen (bij BP Tankstations).
Albert Heijn is een Nederlandse supermarktorganisatie, die eigendom is van Ahold. Met 850 winkels is het de grootste supermarktketen van Nederland. Verspreid door het land zijn er ruim 80 winkels van AH to go. De meeste zijn te vinden op NS-stations, maar er zijn ook winkels op universiteitscampussen en aan snelwegen (bij BP Tankstations).
Good food to go bereikbaar maken voor iedereen is de missie van AH to go omdat goed eten en drinken belangrijk is, ook onderweg. Albert Heijn lanceerde onlangs een nieuwe mobiele app die gericht is op mensen die veel onderweg zijn en AH to go’s bezoeken.

Hoe werkt het?

Voordeel

Albert Heijn wil graag op ieder moment van de dag de beste deals aanbieden. Dit omdat je om 8.00 uur ‘s ochtends behoefte aan andere producten hebt dan bijvoorbeeld ‘s middags. Albert Heijn biedt daarom een paar deals per dagdeel aan met een loyaliteitsprogramma.

 

Na het downloaden van de app zie je dat deze bestaat uit stapels kaarten. Zo is er een stapel kaarten voor alle kortingsdeals, een stapel voor spaaracties en een stapel met inspiratie en tips. Bovendien bevat de app een klantenkaart. Door deze kaart bij de kassa te scannen maak je gebruik van de kortings- of spaaractie.

Je kunt door de kaarten swipen. Onderaan elke deal staat een tijdbalk waarin je kan zien hoeveel tijd je nog hebt om de deal te activeren. Als je een geschikte deal hebt gevonden, activeer je deze door de kaart naar beneden te slepen. Vervolgens kun je de deal verzilveren bij de kassa door het product en je klantenkaart in de app te scannen.

 

Sparen

In de app staat ook een stapel met verschillende spaarkaarten. Met de AH to go app kun je onder andere sparen voor gratis koffie, thee, fruit, croissants en Coca Cola. Elke keer als je een van deze producten in een AH to go koopt en je klantenkaart scant, komt er automatisch een spaarpunt op je digitale klantenkaart bij.

 

Is je klantenkaart vol? Dan kun je deze inwisselen voor een gratis product. Dit gratis product komt automatisch als een kaart tevoorschijn zodra je een volle spaarkaart hebt.

 

Case facts

  • Als welkomstcadeau krijg je nu een kop koffie of thee gratis wanneer je de AH to go app download.
  • De app bevat ook een store locator
  • De deals en spaarkaarten van de AH to go app zijn niet geldig in de reguliere Albert Heijn supermarkten.
  • De AH bonuskaart is alleen geldig in Albert Heijn winkels en niet in AH to go’s.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events