Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Met Amstel SpaarKrat spaar je voor cashback op je krat Amstel Pilsener. Als je meer dan €10,99 voor een krat hebt betaald (exclusief statiegeld), geeft Amstel je het verschil terug (met een maximum van €3,- per krat). Na aankoop van je krat upload je de kassabon op de website van Amstel of in de app. Als je drie kratten hebt gekocht en van allemaal een kassabon hebt geüpload krijg je het verschil direct teruggestort.
Het spaarprogramma loopt een jaar lang, van 1 januari 2018 tot 1 januari 2019. Consumenten kunnen in deze periode drie keer mee doen aan de cashback actie. Zo kunnen ze in één jaar tijd negen keer een krat Amstel Pilsener kopen met de laagste prijsgarantie. Mocht de krat goedkoper zijn dan €10,99, dan mag die wel meetellen als één van de drie kratten die nodig zijn voor een volle spaarkaart, maar je krijgt hier geen geld op terug.
Veel bierdrinkers hebben een sterke voorkeur voor een bepaald biermerk. Ondertussen wordt er bij de Nederlandse supermarketing continu geconcurreerd met prijsacties. Met dit nieuwe spaarprogramma wil Amstel haar vaste klanten belonen voor hun merkentrouw middels een vaste lage prijsgarantie. Een slimme manier om merkloyaliteit en -consistentie te creeëren.
Deze actie van Amstel is opgezet in samenwerking met SCOUPY. SCOUPY is een FMCG actiemarketingplatform met 1,7 miljoen unieke gebruikersaccounts in Nederland. Via hun mobile first platform activeren zij consumenten om naar de winkel te gaan, actieproducten te kopen en vervolgens via SCOUPY (een deel van) het aankoopbedrag terug te krijgen.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.