Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Een robijnen jaar voor Neiman Marcus' InCircle

LOYALTY PROGRAM

CASE

Caroliene Roelofsen
Caroliene Roelofsen
26 juni 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

Een robijnen jaar voor Neiman Marcus' InCircle

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

InCircle
Neiman Marcus
B2C
United States
1984

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting, privé-evenementen, speciale klantenservice
Website
Retail
Actief
Neiman Marcus
Neiman Marcus
Neiman Marcus werd op 10 september 1907 in Dallas opgericht door Herbert Marcus Sr., een voormalige inkoper bij het warenhuis Sanger Brothers in Dallas, zijn zus Carrie Marcus Neiman en haar echtgenote. Het warenhuis heeft een samengesteld assortiment producten, luxe services en exclusieve activaties biedt voor klanten die streven naar het buitengewone. Ze staan bekend om het creëren van de Neiman Marcus-magie door uitzonderlijke klantbelevingen, waaronder de Neiman Marcus Awards, Fantasy Gifts, seizoenscampagnes en “Retail-tainment” initiatieven. Neiman Marcus heeft een rijke geschiedenis als merkenbouwer, waarbij ze ’s werelds beste luxe ontwerpers en klanten samenbrengen om een toegewijde aanhang te bevorderen voor generaties. Ze bedienen klanten in alle facetten van hun geïntegreerde retailmodel, inclusief hun 36 winkels, digitale kanalen en via remote selling.
Neiman Marcus werd op 10 september 1907 in Dallas opgericht door Herbert Marcus Sr., een voormalige inkoper bij het warenhuis Sanger Brothers in Dallas, zijn zus Carrie Marcus Neiman en haar echtgenote. Het warenhuis heeft een samengesteld assortiment producten, luxe services en exclusieve activaties biedt voor klanten die streven naar het buitengewone. Ze staan bekend om het creëren van de Neiman Marcus-magie door uitzonderlijke klantbelevingen, waaronder de Neiman Marcus Awards, Fantasy Gifts, seizoenscampagnes en “Retail-tainment” initiatieven. Neiman Marcus heeft een rijke geschiedenis als merkenbouwer, waarbij ze ’s werelds beste luxe ontwerpers en klanten samenbrengen om een toegewijde aanhang te bevorderen voor generaties. Ze bedienen klanten in alle facetten van hun geïntegreerde retailmodel, inclusief hun 36 winkels, digitale kanalen en via remote selling.

Neiman Marcus typische klant is anders, maar er valt veel te leren van hoe zij winstgevende en duurzame klantloyaliteit creëren. Het warenhuis erkende al snel dat haar welgestelde klanten speciale aandacht vereisten en de klantenservice ging toen al verder dan het gewone. Maar de introductie van het loyaliteitsprogramma van Neiman InCircle in 1984, is misschien wel de echte sleutel tot haar klantloyaliteit.
 
Nu, 40 jaar later, is het nog steeds een goedlopend en uniek voordeelprogramma. Benieuwd hoe het werkt?
 
Hoe werkt InCircle
 
InCircle werkt op basis van verschillende niveaus die gebaseerd zijn op de jaarlijkse uitgaven van de klant.
 
1. Premier Level: Klanten bereiken het Premier Level wanneer ze tussen de $0 en $4.999 per jaar besteden. Premier-leden ontvangen exclusieve aanbiedingen, vroege toegang tot verkoop, en verjaardagscadeaus.
2. Select Level: Voor klanten die jaarlijks tussen de $5.000 en $9.999 uitgeven, is er het Select Level. Naast alle voordelen van het Premier Level, krijgen Select-leden ook gratis verzending en toegang tot speciale evenementen.
3. Choice Level: Het Choice Level wordt bereikt wanneer klanten tussen de $10.000 en $24.999 per jaar uitgeven. Naast de voordelen van de voorgaande niveaus, hebben Choice-leden recht op nog meer exclusieve aanbiedingen en verjaardagsvoordelen.
4. Icon Level: Voor de grootste spenders, met jaarlijkse uitgaven van $25.000 of meer, is er het Icon Level. Icon-leden genieten van alle voordelen van de andere niveaus, plus speciale toegang tot privé-evenementen, persoonlijke stylingssessies en een speciale klantenservice.
Incircle biedt dus zeer exclusieve en op maat gemaakte beloningen en ervaringen die aansluiten bij de verwachtingen van hun luxe-klantenbestand.
 
Van traditionele kortingsbonnen tot exclusieve reizen en diners. Deze exclusiviteit en voordelen verhoogt de waarde van het programma en moedigt klanten aan om loyaal te blijven.
 
De combinatie van de exclusieve beloningen en ervaringen, persoonlijke aandacht en service, sterke merkreputatie, strategische marketing en communicatie en technologische integratie dragen bij aan de langdurige aantrekkingskracht en effectiviteit van het programma. InCircle zal ongetwijfeld nog vele jaren een voorbeeld blijven in de wereld van klantloyaliteit.
 

Caroliene Roelofsen

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.