
Parkschap Nationaal Park De Biesbosch Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma voor Nationaal Park De Biesbosch? Jazeker! Nationaal Park De Biesbosch is het eerste natuurgebied in Nederland dat dankzij een loyaliteitsprogramma nieuwe donateurs heeft weten te werven.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Fondsenwerving is tevens een belangrijke taak voor het Parkschap. Op deze manier kan zij zich richten op de ontwikkeling van het Nationaal Park op het terrein van natuur, recreatie en toerisme. Om de kwaliteit en de leefbaarheid van de Biesbosch ook in de toekomst te garanderen is voldoende geld nodig. Het Parkschap staat voor de opgave om de teruglopende subsidiestromen te compenseren met inkomsten uit de publieke en private sectoren.
Nationaal Park De Biesbosch wil financieel onafhankelijker zijn van overheidssubsidies en tegelijkertijd donateurs werven. Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma moest dit mogelijk maken. Met deze gedachte hebben Dunck en het Parkschap de handen ineen geslagen en het affiniteitsprogramma De Biespas ontwikkeld. Dit loyaliteitsprogramma zorgt voor een structurele opbouw van het donateurenbestand. Hierdoor wordt De Biesbosch nog intenser beleeft door donateurs. Biespashouders genieten, als dank voor hun bijdrage, van exclusieve belevenissen, verschillende voordelen en andere privileges.
Het fondsenwervende loyaliteitsprogramma maakt het voor de Biespas mogelijk om:
Mensen die De Biesbosch een warm hart toedragen kunnen voor €15,- de Biespas aanschaffen. Hiermee steunen zij niet alleen het Nationaal Park, maar genieten zij ook een jaar lang van allerlei exclusieve voordelen en privileges. Ieder seizoen worden Biespashouders verrast met unieke uitjes, exclusieve activiteiten, seizoensgebonden belevenissen en volop natuurinspiratie. Na een jaar worden Biespashouders gevraagd de Biespas te verlengen door afgifte van een automatische incasso.
De fondsenwerving met loyaliteitsprogramma wordt binnen de Biespas gedragen door de website en donateurspassen. Op Biespas.nl worden alle voordelen van de Biespas beschreven en heeft de Biespashouder een eigen inlogomgeving. Aan het begin van ieder seizoen ontvangen Biespashouders een seizoenspecial per e-mail met daarin alle voordelen, privileges en exclusieve content. In de overige twee maanden van het seizoen ontvangen donateurs een e-mail seizoenstinteling.
De Biespas is eind 2016 gelanceerd als eindejaarsgeschenk voor de zakelijke markt. Vanaf het eerste kwartaal van 2017 zal de Biespas verkrijgbaar zijn voor particulieren via de website en op diverse offline verkooppunten, zoals VVV-kantoren.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.