Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

HEMA introduceert Spaarprogramma

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Meer HEMA
Redactie LoyaltyFacts
19 januari 2017
LOYALTY PROGRAM
CASE

HEMA introduceert Spaarprogramma

Meer HEMA

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Meer HEMA
Hema
Retail
Nederland
9 januari 2017

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Sparen voor kortingsvouchers aangevuld met HEMA-benefits
Website, nieuwsbrief, app, folders
Sparen
Actief
Hema
Hema
De Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam is een Nederlandse keten van warenhuizen en werd opgericht door Leo Meyer en Arthur Isaac, directeuren-generaal van N.V. Magazijn De Bijenkorf. Het warenhuis kenmerkt zich door het aanbod van producten voor dagelijks gebruik en een assortiment dat vrijwel geheel speciaal voor HEMA geproduceerd is.
De Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam is een Nederlandse keten van warenhuizen en werd opgericht door Leo Meyer en Arthur Isaac, directeuren-generaal van N.V. Magazijn De Bijenkorf. Het warenhuis kenmerkt zich door het aanbod van producten voor dagelijks gebruik en een assortiment dat vrijwel geheel speciaal voor HEMA geproduceerd is.

Spaar bij HEMA met de HEMA app of plastic pas voor extra korting

9 januari 2017 was het eindelijk zover, warenhuisketen HEMA lanceerde op deze dag haar spaarprogramma ‘Meer HEMA’. Deelnemen aan het Meer HEMA programma kan zowel via een fysieke pas die voor € 0,50 in de HEMA filialen kan worden aangeschaft, als ook online via de HEMA app. Inmiddels hebben al meer dan 1 miljoen Nederlanders een ‘Meer HEMA’ klantenpas aangeschaft of de HEMA app gedownload. Bij iedere aankoop, zowel in de winkel als online, spaart de consument voor iedere uitgegeven euro 1 spaarpunt.

Deze spaarpunten kunnen worden verzilverd voor kortingsvouchers. Iedere maand wisselt het aanbod van 10 kortingsvouchers. In de toekomst zal HEMA diensten toevoegen aan het spaarprogramma, zoals speciale events en het opslaan van kassabonnen in de app. Via het programma wil HEMA niet alleen trouwe klanten belonen met extra korting, maar eveneens klanten op basis van hun aankopen beter informeren over relevante producten en aanbiedingen.

 

Extraatjes naast sparen

Het spaarprogramma kent nu al enkele extraatjes. Bijvoorbeeld € 5,- korting op je eerstvolgende aankoop als je je pas voor 1 april registreert. Ook krijgen jarigen een tompouce cadeau op hun verjaardag en krijg je bij het voltooien van je registratie je eerste 25 spaarpunten cadeau.

Internationaal

Het programma wordt in 2017 in Nederland uitgerold. Vanaf 2018 zal het programma ook in andere landen waar HEMA actief is gelanceerd worden.

 

Aldus HEMA

Adriana Hoppenbrouwer, Chief Marketing Officer van HEMA over het nieuwe klantenprogramma:

Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van Hema, die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce. Onze klanten reageren super enthousiast op onze klantenpas. Het grote enthousiasme sluit precies aan bij wat klanten van tevoren aangaven in ons klantonderzoek, maar overtreft onze verwachtingen.”

 

Meer informatie? Lees hier het interview met Michiel Mulder, Head of CRM & Promotions bij HEMA.

 

Casefacts

  • In de eerste twee weken na introductie stond de Meer HEMA app op de eerste plaats in de Playstore en Apple store bij gratis te downloaden apps.
  • Drie weken na de lancering van het programma hebben al meer dan 1 miljoen Nederlanders de app gedownload of een Meer Hema klantenpas gekocht.
  • Inmiddels zijn er meer dan 150.000 kortingsbonnen ingewisseld en 6.000 tompoucen door jarigen opgehaald.
  • Twee derde van de 1 miljoen klanten gaat voor de klantenpas, één derde verkiest de app.
  • De digitale pas wordt door alle leeftijden gebruikt, waarvan het merendeel onder de 50 jaar oud is.

 

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events