Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
9 januari 2017 was het eindelijk zover, warenhuisketen HEMA lanceerde op deze dag haar spaarprogramma ‘Meer HEMA’. Deelnemen aan het Meer HEMA programma kan zowel via een fysieke pas die voor € 0,50 in de HEMA filialen kan worden aangeschaft, als ook online via de HEMA app. Inmiddels hebben al meer dan 1 miljoen Nederlanders een ‘Meer HEMA’ klantenpas aangeschaft of de HEMA app gedownload. Bij iedere aankoop, zowel in de winkel als online, spaart de consument voor iedere uitgegeven euro 1 spaarpunt.
Deze spaarpunten kunnen worden verzilverd voor kortingsvouchers. Iedere maand wisselt het aanbod van 10 kortingsvouchers. In de toekomst zal HEMA diensten toevoegen aan het spaarprogramma, zoals speciale events en het opslaan van kassabonnen in de app. Via het programma wil HEMA niet alleen trouwe klanten belonen met extra korting, maar eveneens klanten op basis van hun aankopen beter informeren over relevante producten en aanbiedingen.
Het spaarprogramma kent nu al enkele extraatjes. Bijvoorbeeld € 5,- korting op je eerstvolgende aankoop als je je pas voor 1 april registreert. Ook krijgen jarigen een tompouce cadeau op hun verjaardag en krijg je bij het voltooien van je registratie je eerste 25 spaarpunten cadeau.
Het programma wordt in 2017 in Nederland uitgerold. Vanaf 2018 zal het programma ook in andere landen waar HEMA actief is gelanceerd worden.
Adriana Hoppenbrouwer, Chief Marketing Officer van HEMA over het nieuwe klantenprogramma:
“Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van Hema, die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce. Onze klanten reageren super enthousiast op onze klantenpas. Het grote enthousiasme sluit precies aan bij wat klanten van tevoren aangaven in ons klantonderzoek, maar overtreft onze verwachtingen.”
Meer informatie? Lees hier het interview met Michiel Mulder, Head of CRM & Promotions bij HEMA.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.