Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Het Kruidvat clubprogramma heeft een make-over gekregen

Dat is een heel ander gezicht!

LOYALTY PROGRAM

CASE

Alco Woudenberg
Alco Woudenberg
14 april 2023
LOYALTY PROGRAM
CASE

Het Kruidvat clubprogramma heeft een make-over gekregen

Dat is een heel ander gezicht!

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Kruidvat Club
Kruidvat
Retail
Nederland
2011

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting & sparen voor producten
Klantenkaart
Cosmetica
Actief
Kruidvat
Kruidvat
Kruidvat is marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België met meer dan drie miljoen wekelijkse klanten. Het bedrijf heeft meer dan 1.000 winkels en meer dan 15.000 medewerkers die elke dag weer het beste uit zichzelf halen om het motto waar te maken: Steeds verrassend, altijd voordelig!
Kruidvat is marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België met meer dan drie miljoen wekelijkse klanten. Het bedrijf heeft meer dan 1.000 winkels en meer dan 15.000 medewerkers die elke dag weer het beste uit zichzelf halen om het motto waar te maken: Steeds verrassend, altijd voordelig!
Dat is een heel ander gezicht!

Dat Kruidvat een succesvol loyaliteitsprogramma in beheer heeft is geen nieuws. We schreven er al over in 2011. Maar zoals de drogist mensen helpt bij complete make-overs, heeft Kruidvat haar eigen loyaliteitsprogramma ook aardig opgedoft! Naast een vernieuwde invulling, heeft het programma ook letterlijk een nieuw gezicht. Een vrolijke mascotte in de vorm van een aaibaar hartje, genaamd Koko. En zij heeft veel moois voor Kruidvatklanten in petto.

 

Wij hebben bewust gekozen voor een extra communicatielaag naast ons merkconcept met Lies. Door ‘Koko’ krijgt ons loyaliteitsprogramma écht een eigen gezicht’’

– Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.

 

We lóóóve gratis

Op maandag 20 maart 2023 werd de campagne ‘We lóóóve gratis’ gelanceerd. Hierin wordt de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht gebracht. Het programma beloont clubleden vanaf nu met, je raad het al, heel veel gratis producten.

 

Een opvallend voorbeeld hiervan is het baby-voordeel dat Kruidvat biedt in haar vernieuwde loyaliteitsprogramma. Wanneer een deelnemer haar uitgerekende datum of geboortedatum van het kindje laat weten aan Kruidvat, ontvangt deze een gratis babytas, passende nieuwsbrieven met gratis producten en korting, gratis dubbele spaarpunten op veel babyproducten en überhaupt gratis babyproducten voor spaarpunten.

 

Naast deze gratis producten worden clubleden verblijd met exclusieve extra’s als welkomstcadeaus en club- en winacties.

 

Alco Woudenberg

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.