Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Jumbo voegt snellaadpalen toe aan het spaarprogramma

Supermarktketen Jumbo gaat zijn spaarprogramma Jumbo Extra’s uitbreiden met snellaadpalen bij verschillende Jumbo winkels en winkels van La Place.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Pim Kamphuis
Pim Kamphuis
LOYALTY PROGRAM
CASE

Jumbo voegt snellaadpalen toe aan het spaarprogramma

Supermarktketen Jumbo gaat zijn spaarprogramma Jumbo Extra’s uitbreiden met snellaadpalen bij verschillende Jumbo winkels en winkels van La Place.

Jumbo
Jumbo
Jumbo is de op één na grootste supermarktketen van Nederland. Zij hanteert een unieke formule van de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service. In totaal doen ruim drie miljoen klanten iedere week boodschappen bij Jumbo.
Jumbo is de op één na grootste supermarktketen van Nederland. Zij hanteert een unieke formule van de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service. In totaal doen ruim drie miljoen klanten iedere week boodschappen bij Jumbo.
Supermarktketen Jumbo gaat zijn spaarprogramma Jumbo Extra’s uitbreiden met snellaadpalen bij verschillende Jumbo winkels en winkels van La Place.

Begin februari 2020 hebben wij geschreven over het nieuwe spaarprogramma van Jumbo ‘Jumbo Extra’s’. Met het spaarprogramma kunnen trouwe klanten punten sparen door producten te kopen die Jumbo voor hen heeft geselecteerd. Vaak zijn de producten gekoppeld aan het gedrag van de klant, bijvoorbeeld producten die in het verleden eerder zijn gekocht. De gespaarde punten kunnen ingewisseld worden voor gratis boodschappen, korting op dagjes weg of andere leuke extra’s.

 

Snellaadpalen

Dit jaar start Jumbo met het plaatsen van snellaadpalen voor elektrische auto’s bij verschillende winkels van Jumbo en La Place. Dit doet Jumbo in samenwerking met PowerGo. Het idee is om dit jaar 150 laadpunten te plaatsen. Met het plaatsen van de Laadpalen wil Jumbo een belangrijke bijdrage leveren aan de energietransitie van Nederland. Daarnaast is de stroom die de palen gaan gebruiken volledig afkomstig van Nederlandse zonne-energie. Ook wil Jumbo elektrisch rijden toegankelijker maken voor klanten en hen helpen bij een duurzame levensstijl.

 

Laden = Sparen

Daarnaast gaan de laadpalen een belangrijke rol spelen binnen het spaarprogramma. Klanten sparen voortaan tijdens het laden van hun auto automatisch Jumbo Extra’s punten. De gemiddelde oplaadtijdvan de nieuwe snellaadpalen is precies gelijk aan de gemiddelde tijd die de klant in de winkel verblijft. Hierdoor is de auto én het spaartegoed in veel gevallen opgeladen wanneer een klant klaar is met zijn boodschappen.

 

Jumbo is niet de enige of eerste supermarkt die snellaadpalen gaat plaatsen. Zowel Albert Heijn en Lidl kondigde eerder aan dat zij ook dit jaar starten met het plaatsen van laadpalen bij de winkels. Jumbo is wel de enige die de laadpalen koppelt aan het spaarprogramma en dus de klant naast stroom, vele leuke extra’s biedt.

Pim Kamphuis

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events