Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Media Markt Club

Het doel van Media Markt is door middel van de Media Markt Club iedere klant aanbiedingen te geven, die gebaseerd zijn op het koopgedrag en zijn of haar interesses. Dit kan zijn door het aanbieden van speciale kortingen of de klant uit te nodigen voor een workshop. Hierdoor stelt Media Markt zich op als een “persoonlijke partner” en kan zichzelf daardoor relevanter maken voor de klant. Bijkomend voordeel is dat het loyaliteitsprogramma Media Markt helpt om gerichter in te kopen.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
28 januari 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

Media Markt Club

Het doel van Media Markt is door middel van de Media Markt Club iedere klant aanbiedingen te geven, die gebaseerd zijn op het koopgedrag en zijn of haar interesses. Dit kan zijn door het aanbieden van speciale kortingen of de klant uit te nodigen voor een workshop. Hierdoor stelt Media Markt zich op als een “persoonlijke partner” en kan zichzelf daardoor relevanter maken voor de klant. Bijkomend voordeel is dat het loyaliteitsprogramma Media Markt helpt om gerichter in te kopen.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Media Markt Club
Media Markt
Retail
Nederland
December 2015

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Club
Voordeel
Clubpas
Extra voordeel
Actief
Media Markt
Media Markt
Media Markt is een winkelketen die gespecialiseerd is in consumentenelektronica. Het heeft 49 winkels in Nederland en meer dan vijfhonderd winkels verspreid over zeven landen in Europa. Daarnaast kun je ook eenvoudig producten online bestellen.
Media Markt is een winkelketen die gespecialiseerd is in consumentenelektronica. Het heeft 49 winkels in Nederland en meer dan vijfhonderd winkels verspreid over zeven landen in Europa. Daarnaast kun je ook eenvoudig producten online bestellen.
Het doel van Media Markt is door middel van de Media Markt Club iedere klant aanbiedingen te geven, die gebaseerd zijn op het koopgedrag en zijn of haar interesses. Dit kan zijn door het aanbieden van speciale kortingen of de klant uit te nodigen voor een workshop. Hierdoor stelt Media Markt zich op als een “persoonlijke partner” en kan zichzelf daardoor relevanter maken voor de klant. Bijkomend voordeel is dat het loyaliteitsprogramma Media Markt helpt om gerichter in te kopen.

Deelname

Voor de Media Markt Club kun je je kosteloos aanmelden door een aanmeldformulier in één van de winkels in te vullen, via de Media Markt-app, op de website of te bellen naar de Clublijn. Binnen twee weken ontvang je een persoonsgebonden Media Markt Clubpas. De Clubpas kun je gebruiken bij alle Nederlandse Media Markt winkels, inclusief de online shop. Door de Media Markt app te downloaden, heb je je Clubpas altijd bij je.

 

Voordeel
Als lid van de Media Markt Club krijg je geen standaard korting, maar kun je profiteren van speciale acties die alleen gelden voor Clubleden.

Je kunt profiteren van de volgende voordelen:

  • Maand prijs: bij elke aankoop uit de winkel of webshop maak je elke maand kans op een grote prijs
  • Dubbele retourtijd: je hebt 28 dagen de mogelijkheid om een gekocht product te ruilen of retourneren
  • Kassa kans: bij elke aankoop maak je kans op een cadeaukaart van €50,-. Iedere week wordt deze verloot onder alle aankopen uit de winkel of webshop
  • Online kassabon: een overzicht van al je aankopen wordt online bewaard
  • Gastenlijst: je krijgt uitnodigingen voor evenementen en workshops
  • Gratis bezorging: al je aankopen worden gratis bij je thuis bezorgd
  • Extra exclusief: je hebt toegang tot exclusieve producten.

 

Communicatie
Als Club-lid ontvang je maandelijks de Club Update, een digitale nieuwsbrief vol met kortingscodes. Deze zijn afgestemd op jouw interesses. Daarnaast ontvang je Mega Deals, een wekelijkse email met interessante aanbiedingen. Wanneer je meer informatie wilt over de kortingen of toegang wilt tot de kassabonnen van je vorige aankopen, kun je op de website inloggen op je account.

Case facts

  • De winkels van Media Markt zijn na de lancering van de Media Markt Club benoemd tot clubhuizen. In de clubhuizen zijn de vestigingsmanagers aangesteld als voorzitter. Zij zorgen ervoor dat er altijd iets in de winkel te beleven valt.
  • De winnaar van de maandactie van januari 2016 mag een geldbedrag schenken aan een lokaal goed doel of een ander initiatief naar keuze. De internationale retailer kan op deze manier iets teruggeven op regionaal niveau. Ondanks zijn internationale expansie staat bij Media Markt lokaal ondernemerschap centraal.

 

Meer informatie? Lees hier het interview met Dennis Hooijmans, COO bij Media Markt Nederland.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events