Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De verandering van Starbucks Rewards

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
20 augustus 2019
LOYALTY PROGRAM
CASE

De verandering van Starbucks Rewards

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Starbucks Rewards
Starbucks
B2C
USA
Sinds 2009, vernieuwd in 2019

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordeel
Website, app
Actief
Starbucks
Starbucks
STARBUCKS Starbucks is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.
STARBUCKS Starbucks is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.

Het programma

Al eerder hebben we een artikel geschreven over het loyaliteitsprogramma van Starbucks: Starbucks Rewards. Je verdient je punten onder andere met elke dollar dat je uitgeeft, per dollar ontvang je 2 sterren. Starbucks Rewards is een programma met twee type leden: Green en Gold. Na registratie kom je gelijk in de Green Level terecht. Wanneer je 300 punten hebt gespaard kom je in de Gold Level. Als je de Gold Level hebt bereikt, krijg je leuke voordelen. Volgens het huidige programma moeten klanten binnen een jaar 300 punten (Gold Level) behalen met twee punten per uitgegeven dollar om in aanmerking te komen voor gratis producten op basis van hun aankopen, en pas na een extra 125 punten verdienen leden een gratis drankje.

Lees hier onze case over de oude Starbucks Rewards.

 

Wat is er veranderd?

De Green en Gold level komen te vervallen. Leden kunnen nu sneller sparen om een incentive te kunnen verdienen. Bij bijvoorbeeld 25 stars kan een lid al een gratis espresso shot ontvangen. Bij 50 stars krijgen klanten een gratis kop koffie of thee. Bij 150 punten krijgen klanten een handgemaakt drankje of een ontbijtitem; op 200 ontvangen ze een sandwich; en bij 400 kunnen ze geselecteerde merchandise of koffie in zakken krijgen. Voorheen was klant gemiddeld een aantal maanden bezig om bij de Gold Level te komen, en dus om in aanmerking te komen voor een gratis drankje. Nu kan een klant al na drie aankopen een drankje gratis verdienen.

 

Het maakt dus nu niet meer uit of je net lid bent of dat je al heel lang loyaal bent van het programma. Het is nu een loyaliteitsprogramma op één niveau waar alle leden vanaf de dag dat ze lid worden, sterren kunnen sparen voor gratis Rewards. Uiteraard zijn er een aantal dingen hetzelfde gebleven. Je kan nog steeds van tevoren je drankje bestellen en via je mobiel betalen, ook een cadeau op je verjaardag zit er nog steeds in!

 

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events