Bijna twee derde van de Nederlanders in de leeftijd tussen 12 en 80 jaar is in het bezit van een smartphone. Bovendien hebben Nederlanders een voorliefde voor korting. Daarom is het opvallend om te zien dat Nederlandse retailers en fabrikanten achterblijven wanneer het gaat om mobile couponing.
Mobiele coupons bevorderen niet alleen de naamsbekendheid, maar verhogen ook de winkelfrequentie bij consumenten. Deze digitale coupons kunnen zowel persoonlijk als locatie gebonden zijn. Volgens het Mobile Coupon Industry Report van Koupon Media geeft 39% van de consumenten aan zich gemotiveerd te voelen om meer uit te geven dankzij gepersonaliseerde coupons.
Bovendien staan consumenten steeds meer open voor mobiele interactie met retailers wanneer zij winkelen. De digitaal verbonden consumenten van vandaag de dag verwachten door hun favoriete retailers te worden voorzien van een enorm gepersonaliseerde winkelervaring. Dit word ondersteund door een wereldwijd rapport van Nielsen. Hierin komt naar voren dat 11% van de Europese en 26% van de Noord Amerikaanse consumenten hier al gebruik van maken.
Met de toenemende mobiele coupon technologieën die inspelen op de wensen van consumenten, is het geen wonder dat er in 2019 een kleine 19 biljoen mobiele coupon gebruikers zullen zijn aldus Juniper Research.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.