Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Referral marketing: delen is goud waard

Infographic over het effect van referral marketing

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Referral marketing
Redactie LoyaltyFacts
17 maart 2017
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Referral marketing: delen is goud waard

Infographic over het effect van referral marketing

Referral marketing

‘Eerlijk samen delen’; het is iets dat je van kinds af aan te horen krijgt. Het is een les die blijft hangen en waar marketeers goed gebruik van kunnen maken. Tevreden klanten delen hun ervaring namelijk graag met vrienden en familie. Referral marketing maakt hier graag gebruik van.

 

‘Eerlijk samen delen’; het is iets dat je van kinds af aan te horen krijgt. Het is een les die blijft hangen en waar marketeers goed gebruik van kunnen maken. Tevreden klanten delen hun ervaring namelijk graag met vrienden en familie. De zogenaamde Referral marketing speelt hier op in.

 

Referral marketing is een methodiek om tevreden klanten en andere goede contacten te activeren als ambassadeurs voor jou of jouw organisatie. Door ambassadeurs gericht te informeren, promoten en belonen, is de kans groter dat zij een goed woordje voor je doen en jou, je producten en diensten aanbevelen. Niet alleen zorgt dit voor nieuwe klanten, de nieuwe klanten die via aanbevelen binnenkomen zijn vaak ook zelf loyaler.  Er zijn veel verschillende manieren om gebruik te maken van Referral marketing. Bijvoorbeeld door het inzetten van tell-a-friend of member-get-member acties waarbij zowel de ambassadeur als de potentieel nieuwe klant voordeel ervaart.

 

Onderstaande infographic van Saasquatch laat zien welk effect dit kan hebben:

Referral marketing infographic

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events