‘Eerlijk samen delen’; het is iets dat je van kinds af aan te horen krijgt. Het is een les die blijft hangen en waar marketeers goed gebruik van kunnen maken. Tevreden klanten delen hun ervaring namelijk graag met vrienden en familie. Referral marketing maakt hier graag gebruik van.
‘Eerlijk samen delen’; het is iets dat je van kinds af aan te horen krijgt. Het is een les die blijft hangen en waar marketeers goed gebruik van kunnen maken. Tevreden klanten delen hun ervaring namelijk graag met vrienden en familie. De zogenaamde Referral marketing speelt hier op in.
Referral marketing is een methodiek om tevreden klanten en andere goede contacten te activeren als ambassadeurs voor jou of jouw organisatie. Door ambassadeurs gericht te informeren, promoten en belonen, is de kans groter dat zij een goed woordje voor je doen en jou, je producten en diensten aanbevelen. Niet alleen zorgt dit voor nieuwe klanten, de nieuwe klanten die via aanbevelen binnenkomen zijn vaak ook zelf loyaler. Er zijn veel verschillende manieren om gebruik te maken van Referral marketing. Bijvoorbeeld door het inzetten van tell-a-friend of member-get-member acties waarbij zowel de ambassadeur als de potentieel nieuwe klant voordeel ervaart.
Onderstaande infographic van Saasquatch laat zien welk effect dit kan hebben:
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.