We krijgen graag een compliment, en de reden hiervoor is wetenschappelijk onderbouwd. Een compliment stimuleert namelijk de aanmaak van dopamine en dit draagt bij aan een positief en gelukkig gevoel. Op nationale complimentendag, 1 maart, wordt iedereen daarom extra gestimuleerd om eens een extra compliment uit te delen.
Bol.com ziet dit al meerdere jaren als kans om haar klanten te waarderen. Ook dit jaar heeft Bol.com een mail verstuurd naar haar klanten. In de mail zegt Bol.com dat ze blij zijn met de klant en komt men via een button bij ‘de complimentenregen’ terecht.
Door op de button in de mail te klikken komt de klant bij de speciaal ingerichte landingspagina, waar Bol.com de klant eens in de regen zet in plaats van het gebruikelijke zonnetje.
Het zou Bol.com niet zijn als ze hier geen grap in verwerken. De complimenten zijn niet oneindig, zo wordt er een link gelegd met Rupsje Nooitgenoeg en zijn uiteindelijk de complimenten op.
Hiermee heeft Bol.com goed ingehaakt op deze dag en op een creatieve manier de waardering voor haar klanten laten blijken. Klanten krijgen bij de mail een positief gevoel en linken dit aan Bol.com. Hierdoor hoopt Bol.com dat klanten met plezier in hun webshop blijven bestellen.
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.