Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De win-back van JBL

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Lily Bangma
Lily Bangma
24 oktober 2024
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

De win-back van JBL

JBL
JBL
JBL is een Amerikaans merk dat bestaat sinds 1946. JBL richt zich op audioapparatuur, zoals speakers en koptelefoons. Het merk is wereldwijd bekend en wordt zowel door consumenten als professionals gebruikt.
JBL is een Amerikaans merk dat bestaat sinds 1946. JBL richt zich op audioapparatuur, zoals speakers en koptelefoons. Het merk is wereldwijd bekend en wordt zowel door consumenten als professionals gebruikt.
JBL
JBL
JBL is een Amerikaans merk dat bestaat sinds 1946. JBL richt zich op audioapparatuur, zoals speakers en koptelefoons. Het merk is wereldwijd bekend en wordt zowel door consumenten als professionals gebruikt.
JBL is een Amerikaans merk dat bestaat sinds 1946. JBL richt zich op audioapparatuur, zoals speakers en koptelefoons. Het merk is wereldwijd bekend en wordt zowel door consumenten als professionals gebruikt.

JBL probeert klanten die al een tijdje geen aankoop hebben gedaan te stimuleren tot een nieuwe bestelling door middel van een aantrekkelijke e-mailcampagne met een exclusieve korting. Om tegelijkertijd aan klantloyaliteit te werken, opent de e-mail met de persoonlijke boodschap: “We missen je.” Met deze directe benadering richt JBL zich specifiek op klanten die al een band hebben met het merk, wat hen het gevoel geeft dat ze persoonlijk worden aangesproken. Dit versterkt niet alleen de relatie met het merk, maar laat klanten ook weten dat hun aanwezigheid wordt gemist, wat hen motiveert om opnieuw in actie te komen.
 
Daarnaast biedt JBL een korting van 15% op de volgende aankoop voor deze bestaande klanten. Dit creëert een extra stimulans om weer te kopen, zonder dat de klant zich onder druk gezet voelt. De e-mail fungeert meer als een vriendelijke herinnering, en de combinatie met de korting zorgt ervoor dat de boodschap positief wordt ervaren. Klanten voelen zich gewaardeerd, en de korting maakt de drempel om terug te keren naar JBL lager, wat de kans op herhaalaankopen vergroot.
 

Lily Bangma

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

10 april 2025

Niet de 4-Daagse, maar de Bol 7-Daagse

De Bol 7-Daagse is een terugkerend succes waarmee Bol klanten verleidt met exclusieve deals en tijdelijke aanbiedingen. Door de grote populariteit vindt deze campagne nu

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

10 april 2025

Niet de 4-Daagse, maar de Bol 7-Daagse

De Bol 7-Daagse is een terugkerend succes waarmee Bol klanten verleidt met exclusieve deals en tijdelijke aanbiedingen. Door de grote populariteit vindt deze campagne nu

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 april 2025

Van liefdesbreuk naar loyaliteitskans: Frontier verleidt Southwest-klanten

Frontier Airlines speelt in op het gewijzigde bagagebeleid van Southwest met een gerichte en strategische marketing actie.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 april 2025

Van liefdesbreuk naar loyaliteitskans: Frontier verleidt Southwest-klanten

Frontier Airlines speelt in op het gewijzigde bagagebeleid van Southwest met een gerichte en strategische marketing actie.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

8 maart 2025

Internationale Vrouwendag bij Douglas met krachtige deals

Douglas viert Internationale Vrouwendag met een speciale landingspagina, waarop klanten exclusieve kortingen vinden op producten van vrouwelijke ondernemers in de beautywereld.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

8 maart 2025

Internationale Vrouwendag bij Douglas met krachtige deals

Douglas viert Internationale Vrouwendag met een speciale landingspagina, waarop klanten exclusieve kortingen vinden op producten van vrouwelijke ondernemers in de beautywereld.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.