JBL probeert klanten die al een tijdje geen aankoop hebben gedaan te stimuleren tot een nieuwe bestelling door middel van een aantrekkelijke e-mailcampagne met een exclusieve korting. Om tegelijkertijd aan klantloyaliteit te werken, opent de e-mail met de persoonlijke boodschap: “We missen je.” Met deze directe benadering richt JBL zich specifiek op klanten die al een band hebben met het merk, wat hen het gevoel geeft dat ze persoonlijk worden aangesproken. Dit versterkt niet alleen de relatie met het merk, maar laat klanten ook weten dat hun aanwezigheid wordt gemist, wat hen motiveert om opnieuw in actie te komen.
Daarnaast biedt JBL een korting van 15% op de volgende aankoop voor deze bestaande klanten. Dit creëert een extra stimulans om weer te kopen, zonder dat de klant zich onder druk gezet voelt. De e-mail fungeert meer als een vriendelijke herinnering, en de combinatie met de korting zorgt ervoor dat de boodschap positief wordt ervaren. Klanten voelen zich gewaardeerd, en de korting maakt de drempel om terug te keren naar JBL lager, wat de kans op herhaalaankopen vergroot.
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.