
In 2023 introduceerde Etihad Guest met Conscious Choices ’s werelds eerste loyaliteitsprogramma dat groene keuzes beloont, en dat werd meteen een gamechanger.
Reizigers kunnen nu badges verdienen voor milieuvriendelijke acties zoals ‘Lite Traveller’ (300 Tier Miles voor reizen zonder bagage), ‘Offsetter’ (100 Miles nadat je vlucht is gecompenseerd) en ‘Perfect Packer’ (250 Miles bij bagage onder de 15 kg). Deze badges vormen een spelelement (gamification) binnen de reiservaring, en stimuleren gedrag door directe erkenning en beloning.
Ook offline kan je badges verdienen: denk aan ‘Digital Adopter’ (500 Miles voor kiezen van een digitale kaart) of ‘Eco Living’ badges voor CO₂-compensatie van huiselijke uitstoot. Zo transformeert Conscious Choices loyaliteit naar een eco-bewuste engagementstrategie, waarbij gamification klanten motiveert duurzame gewoontes vol te houden en actief betrokken te blijven. Daarmee is Etihad een inspirerend voorbeeld van hoe loyaltyprogramma’s niet alleen frequent flying, maar ook milieubewust gedrag kunnen stimuleren.
LoyaltyFacts zegt: Met Conscious Choices transformeert Etihad loyaliteit van een puur frequent flyer-tactiek naar een eco-bewuste engagementstrategie. Een inspirerend voorbeeld van hoe loyaliteitsprogramma’s kunnen doorpakken op lifestyle en maatschappelijke impact.
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.