Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Etihad Guest verrijkt loyaliteitsprogramma met badges

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Dennis Frieman
Dennis Frieman
25 juni 2025
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Etihad Guest verrijkt loyaliteitsprogramma met badges

Etihad Airways
Etihad Airways
Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, opgericht in 2003. Via haar loyalty-programma Etihad Guest biedt de luchtvaartmaatschappij klanten wereldwijd reisbeloningen, vervroegde upgrades en extra services, met een innovatieve focus op duurzaamheid via het “Conscious Choices”.
Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, opgericht in 2003. Via haar loyalty-programma Etihad Guest biedt de luchtvaartmaatschappij klanten wereldwijd reisbeloningen, vervroegde upgrades en extra services, met een innovatieve focus op duurzaamheid via het “Conscious Choices”.
Etihad Airways
Etihad Airways
Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, opgericht in 2003. Via haar loyalty-programma Etihad Guest biedt de luchtvaartmaatschappij klanten wereldwijd reisbeloningen, vervroegde upgrades en extra services, met een innovatieve focus op duurzaamheid via het “Conscious Choices”.
Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, opgericht in 2003. Via haar loyalty-programma Etihad Guest biedt de luchtvaartmaatschappij klanten wereldwijd reisbeloningen, vervroegde upgrades en extra services, met een innovatieve focus op duurzaamheid via het “Conscious Choices”.

In 2023 introduceerde Etihad Guest met Conscious Choices ’s werelds eerste loyaliteitsprogramma dat groene keuzes beloont, en dat werd meteen een gamechanger.
 
Reizigers kunnen nu badges verdienen voor milieuvriendelijke acties zoals ‘Lite Traveller’ (300 Tier Miles voor reizen zonder bagage), ‘Offsetter’ (100 Miles nadat je vlucht is gecompenseerd) en ‘Perfect Packer’ (250 Miles bij bagage onder de 15 kg). Deze badges vormen een spelelement (gamification) binnen de reiservaring, en stimuleren gedrag door directe erkenning en beloning.
 
Ook offline kan je badges verdienen: denk aan ‘Digital Adopter’ (500 Miles voor kiezen van een digitale kaart) of ‘Eco Living’ badges voor CO₂-compensatie van huiselijke uitstoot. Zo transformeert Conscious Choices loyaliteit naar een eco-bewuste engagementstrategie, waarbij gamification klanten motiveert duurzame gewoontes vol te houden en actief betrokken te blijven. Daarmee is Etihad een inspirerend voorbeeld van hoe loyaltyprogramma’s niet alleen frequent flying, maar ook milieubewust gedrag kunnen stimuleren.
 

 
LoyaltyFacts zegt: Met Conscious Choices transformeert Etihad loyaliteit van een puur frequent flyer-tactiek naar een eco-bewuste engagementstrategie. Een inspirerend voorbeeld van hoe loyaliteitsprogramma’s kunnen doorpakken op lifestyle en maatschappelijke impact.

Dennis Frieman

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

25 juni 2025

Etihad Guest verrijkt loyaliteitsprogramma met badges

Etihad Guest-leden kunnen nu Tier Miles verdienen door het behalen van duurzame badges – een sterk initiatief dat reisgedrag, eco-bewustzijn en merkbetrokkenheid op een speelse

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

25 juni 2025

Etihad Guest verrijkt loyaliteitsprogramma met badges

Etihad Guest-leden kunnen nu Tier Miles verdienen door het behalen van duurzame badges – een sterk initiatief dat reisgedrag, eco-bewustzijn en merkbetrokkenheid op een speelse

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 mei 2025

Loop jezelf naar Premium – AdiClub en Strava bundelen krachten

AdiClub-leden kunnen hun loyaliteitspunten nu inzetten voor gratis toegang tot Strava Premium – een sterk partnerschap dat community, beweging en merkloyaliteit op een effectieve manier

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 mei 2025

Loop jezelf naar Premium – AdiClub en Strava bundelen krachten

AdiClub-leden kunnen hun loyaliteitspunten nu inzetten voor gratis toegang tot Strava Premium – een sterk partnerschap dat community, beweging en merkloyaliteit op een effectieve manier

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

29 mei 2025

Een persoonlijk gebaar als blijk van waardering

Met een tijdelijke actie voor gratis personalisatie laat Saywhat Bottles zien dat persoonlijk geven centraal staat én beloont ze de loyaliteit van haar klanten op

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

29 mei 2025

Een persoonlijk gebaar als blijk van waardering

Met een tijdelijke actie voor gratis personalisatie laat Saywhat Bottles zien dat persoonlijk geven centraal staat én beloont ze de loyaliteit van haar klanten op

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.