Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Geef jij Asos een nieuwe kans?

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Moska Poya
Moska Poya
21 Maart 2023
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Geef jij Asos een nieuwe kans?

ASOS
ASOS
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.
ASOS
ASOS
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.
ASOS plc. is een Britse online mode-en cosmeticawinkel. Het bedrijf is in 2000 in London opgericht en richt zich met name op jongvolwassenen. ASOS staat voor AsSeenOnScreen met de oorspronkelijke slogan “Koop wat je ziet op films en tv” omdat het uitsluitend imitaties van die kleding verkocht (bijvoorbeeld het rode leren jack van Brad Pitt uit de film Fight Club). De website verkoopt inmiddels meer dan 850 merken, waaronder een eigen assortiment kleding en accessoires, en bedient consumenten in meer dan 190 landen.

ASOS stuurt haar klanten een e-mail wanneer ze een tijd lang geen aankopen hebben gedaan op de website of de app. In de e-mail, die door een vergelijking met romantische films bewust luchtig wordt gehouden, biedt ASOS haar voormalig klanten 20% op hun volgende bestelling aan. Om voormalig klanten het laatste zetje richting terugkeer te geven laat ASOS een overzicht zien van alles wat ze in de verstreken periode hebben gemist. Zo legt ASOS met hun winbackpoging de basis voor het opnieuw verwelkomen van voormalig klanten. Zou jij opnieuw bij ASOS winkelen?

 

Moska Poya

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 mei 2025

Loop jezelf naar Premium – AdiClub en Strava bundelen krachten

AdiClub-leden kunnen hun loyaliteitspunten nu inzetten voor gratis toegang tot Strava Premium – een sterk partnerschap dat community, beweging en merkloyaliteit op een effectieve manier

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 mei 2025

Loop jezelf naar Premium – AdiClub en Strava bundelen krachten

AdiClub-leden kunnen hun loyaliteitspunten nu inzetten voor gratis toegang tot Strava Premium – een sterk partnerschap dat community, beweging en merkloyaliteit op een effectieve manier

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

29 mei 2025

Een persoonlijk gebaar als blijk van waardering

Met een tijdelijke actie voor gratis personalisatie laat Saywhat Bottles zien dat persoonlijk geven centraal staat én beloont ze de loyaliteit van haar klanten op

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

29 mei 2025

Een persoonlijk gebaar als blijk van waardering

Met een tijdelijke actie voor gratis personalisatie laat Saywhat Bottles zien dat persoonlijk geven centraal staat én beloont ze de loyaliteit van haar klanten op

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

10 april 2025

Niet de 4-Daagse, maar de Bol 7-Daagse

De Bol 7-Daagse is een terugkerend succes waarmee Bol klanten verleidt met exclusieve deals en tijdelijke aanbiedingen. Door de grote populariteit vindt deze campagne nu

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

10 april 2025

Niet de 4-Daagse, maar de Bol 7-Daagse

De Bol 7-Daagse is een terugkerend succes waarmee Bol klanten verleidt met exclusieve deals en tijdelijke aanbiedingen. Door de grote populariteit vindt deze campagne nu

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.