Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Join de Beauty Squad!

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Mila Vonk
Mila Vonk
27 juni 2024
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Join de Beauty Squad!

e.l.f. Cosmetics
e.l.f. Cosmetics
e.l.f. is een Amerikaans make-up merk. e.l.f. staat voor Eyes, Lips, Face. Zij staan erom bekend dat zij 100% vegan en guilt-free make-up produceren. Ook zijn de producten van e.l.f. vrij goedkoop in vergelijking met concurrerende make-upmerken, waardoor zij een toegankelijk merk zijn voor een grote doelgroep. Tegenwoordig gaan er wekelijks producten van e.l.f. viraal op TikTok, zoals de lip oils en de concealers. Hierdoor heeft e.l.f. een grote fanbase opgebouwd. Sinds kort zijn de producten te verkrijgen bij de Etos, als eerste Nederlandse winkel die de producten van e.l.f. verkoopt.
e.l.f. is een Amerikaans make-up merk. e.l.f. staat voor Eyes, Lips, Face. Zij staan erom bekend dat zij 100% vegan en guilt-free make-up produceren. Ook zijn de producten van e.l.f. vrij goedkoop in vergelijking met concurrerende make-upmerken, waardoor zij een toegankelijk merk zijn voor een grote doelgroep. Tegenwoordig gaan er wekelijks producten van e.l.f. viraal op TikTok, zoals de lip oils en de concealers. Hierdoor heeft e.l.f. een grote fanbase opgebouwd. Sinds kort zijn de producten te verkrijgen bij de Etos, als eerste Nederlandse winkel die de producten van e.l.f. verkoopt.
e.l.f. Cosmetics
e.l.f. Cosmetics
e.l.f. is een Amerikaans make-up merk. e.l.f. staat voor Eyes, Lips, Face. Zij staan erom bekend dat zij 100% vegan en guilt-free make-up produceren. Ook zijn de producten van e.l.f. vrij goedkoop in vergelijking met concurrerende make-upmerken, waardoor zij een toegankelijk merk zijn voor een grote doelgroep. Tegenwoordig gaan er wekelijks producten van e.l.f. viraal op TikTok, zoals de lip oils en de concealers. Hierdoor heeft e.l.f. een grote fanbase opgebouwd. Sinds kort zijn de producten te verkrijgen bij de Etos, als eerste Nederlandse winkel die de producten van e.l.f. verkoopt.
e.l.f. is een Amerikaans make-up merk. e.l.f. staat voor Eyes, Lips, Face. Zij staan erom bekend dat zij 100% vegan en guilt-free make-up produceren. Ook zijn de producten van e.l.f. vrij goedkoop in vergelijking met concurrerende make-upmerken, waardoor zij een toegankelijk merk zijn voor een grote doelgroep. Tegenwoordig gaan er wekelijks producten van e.l.f. viraal op TikTok, zoals de lip oils en de concealers. Hierdoor heeft e.l.f. een grote fanbase opgebouwd. Sinds kort zijn de producten te verkrijgen bij de Etos, als eerste Nederlandse winkel die de producten van e.l.f. verkoopt.

The Beauty Squad
De Beauty Squad is het loyaliteitsprogramma van e.l.f. om haar grootste fans te verwennen met exclusieve deals en verrassingen. Fans kunnen zich gratis inschrijven voor dit programma door een account aan te maken op de elf-website of via de app. Vervolgens kunnen zij punten verdienen door aankopen te doen van e.l.f. Hierbij maakt het niet uit of dit online of in de winkel gebeurt, met elke e.l.f. aankoop kunnen er punten verdiend worden. Deelnemers kunnen namelijk een foto van je bon uploaden in de app om punten te ontvangen. Per €1,- die je uitgeeft, ontvang je 10 punten. Om meer punten te verdienen kunnen fans vervolgens online activiteiten doen op de website of op de app. Voorbeelden hiervan zijn: een review achterlaten, het beautyprofiel compleet maken en inschrijven voor nieuwsbrieven. Als een fan uiteindelijk genoeg punten heeft ontvangen, zal hij of zij een level omhoog gaan.
 
Er zijn in totaal drie levels:
 
1. Fan (0-999 punten)
2. Pro (1000-1999 punten)
3. Icon (2000+ punten)
 
Hierbij geldt: hoe hoger het level, hoe meer voordelen de fan krijgt.
 
Het succes in cijfers
 
Beauty Squad speelt een cruciale rol in de omnichannelstrategie van e.l.f. Cosmetics. De gegevens van de retailer laten zien dat leden van het programma goed zijn voor 95% van de app-transacties en een 166% hogere levenslange waarde hebben dan niet-leden.
 
De verbeterde loyaliteitsinspanningen van e.l.f. Cosmetics hebben indrukwekkende resultaten opgeleverd: een 76% jaar-op-jaar toename in gemiddelde maandelijkse loyaliteitsbetrokkenheid, een 77% jaar-op-jaar stijging in conversieratio’s bij geautomatiseerde communicatie, en een 125% jaar-op-jaar toename in maandelijkse actieve app-gebruikers.
 
Met de Beauty Squad blijft e.l.f. Cosmetics haar fans belonen en inspireren, waardoor loyaliteit en klanttevredenheid bij e.l.f. naar nieuwe hoogten zijn gebracht.
 

Mila Vonk

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

10 april 2025

Niet de 4-Daagse, maar de Bol 7-Daagse

De Bol 7-Daagse is een terugkerend succes waarmee Bol klanten verleidt met exclusieve deals en tijdelijke aanbiedingen. Door de grote populariteit vindt deze campagne nu

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

10 april 2025

Niet de 4-Daagse, maar de Bol 7-Daagse

De Bol 7-Daagse is een terugkerend succes waarmee Bol klanten verleidt met exclusieve deals en tijdelijke aanbiedingen. Door de grote populariteit vindt deze campagne nu

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 april 2025

Van liefdesbreuk naar loyaliteitskans: Frontier verleidt Southwest-klanten

Frontier Airlines speelt in op het gewijzigde bagagebeleid van Southwest met een gerichte en strategische marketing actie.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 april 2025

Van liefdesbreuk naar loyaliteitskans: Frontier verleidt Southwest-klanten

Frontier Airlines speelt in op het gewijzigde bagagebeleid van Southwest met een gerichte en strategische marketing actie.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

8 maart 2025

Internationale Vrouwendag bij Douglas met krachtige deals

Douglas viert Internationale Vrouwendag met een speciale landingspagina, waarop klanten exclusieve kortingen vinden op producten van vrouwelijke ondernemers in de beautywereld.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

8 maart 2025

Internationale Vrouwendag bij Douglas met krachtige deals

Douglas viert Internationale Vrouwendag met een speciale landingspagina, waarop klanten exclusieve kortingen vinden op producten van vrouwelijke ondernemers in de beautywereld.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.