Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Pathé jaaroverzicht: meer dan een bedankje

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Daan van Deursen
Daan van Deursen
20 Januari 2023
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Pathé jaaroverzicht: meer dan een bedankje

Pathé
Pathé
Pathé Nederland is dé bioscoopketen in Nederland. Het bedrijf is onderdeel van de Franse bioscoopgroep Les Cinéma Gaumont Pathé. Het bedrijf wil mensen van jong tot oud de beste filmbeleving bieden. Dit doen zij in 29 bioscopen in Nederland.
Pathé Nederland is dé bioscoopketen in Nederland. Het bedrijf is onderdeel van de Franse bioscoopgroep Les Cinéma Gaumont Pathé. Het bedrijf wil mensen van jong tot oud de beste filmbeleving bieden. Dit doen zij in 29 bioscopen in Nederland.
Pathé
Pathé
Pathé Nederland is dé bioscoopketen in Nederland. Het bedrijf is onderdeel van de Franse bioscoopgroep Les Cinéma Gaumont Pathé. Het bedrijf wil mensen van jong tot oud de beste filmbeleving bieden. Dit doen zij in 29 bioscopen in Nederland.
Pathé Nederland is dé bioscoopketen in Nederland. Het bedrijf is onderdeel van de Franse bioscoopgroep Les Cinéma Gaumont Pathé. Het bedrijf wil mensen van jong tot oud de beste filmbeleving bieden. Dit doen zij in 29 bioscopen in Nederland.

Een jaarwisseling is voor veel bedrijven een mooi moment om de loyaliteit van hun klanten van een boost te voorzien. Door klanten te bedanken voor hun aandacht, steun of samenwerking spreek je als bedrijf waardering uit en leg je een goede basis voor het nieuwe jaar. Aangezien een groot aantal bedrijven het aanbreken van een nieuw jaar aangrijpt als contactmoment, belandt je Nieuwjaars berichtje echter al snel tussen de stapel met andere “bedankt voor een mooi jaar” wensen. Om een populair contactmoment als een jaarwisseling optimaal te benutten, is het dus zaak ervoor te zorgen dat je je bericht onderscheidt van de rest.

 

 

Bij Pathé hebben ze dat dit jaar goed begrepen. Bezoekers van Pathé kregen in de eerste week van januari namelijk niet alleen een bedankje voor 2022 in hun mailbox, maar ook een heuse 2022 filmquiz inclusief persoonlijk jaaroverzicht. Door op een van de antwoordmogelijkheden op de 1e vraag te klikken, worden gebruikers doorgestuurd naar “De Pathé 2022 Quiz”. Hierin deelt Pathé op een interactieve manier wat interessante weetjes over het afgelopen filmjaar (“Welke film werd in 2022 het meest bezocht bij Pathé?”), en brengt het tegelijk hun eigen loyaliteitsprogramma (“Welk product uit de All Stars-shop werd dit jaar het meest gekozen?”) nog eens onder de aandacht.

 

 

Personal Touch

Wanneer gebruikers de quiz hebben doorlopen, staat er aan het einde nog iets persoonlijks voor ze klaar middels hun eigen Pathé jaaroverzicht. Hierin vangt Pathé in één scherm het aantal films dat de klant bij de bioscoopketen heeft bezocht, evenals hun favoriete bioscoop, meest gekozen snack en vaakst geziene acteur. Als kers op de taart is het daarnaast ook nog mogelijk om je persoonlijke filmoverzicht als “Pathe Poster” te downloaden. Hierin worden de toegangskaartjes van alle films die je het afgelopen jaar hebt bezocht in een Pathé-stijl A4 poster verwerkt. Met dit eerste, onderscheidende, contact van het jaar lijkt de basis voor een loyaal 2023 bij Pathé al gelegd!

 

Daan van Deursen

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 november 2024

Coolblue’s 'Albert Home': Een Speelse Terugslag naar Albert Heijn's Blue Home

Coolblue reageerde op de lancering van Albert Heijn’s ‘Blue Home’ keukenapparatenlijn met een creatieve zet. CEO Pieter Zwart introduceerde ‘Albert Home’, een slimme knipoog naar

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 november 2024

Coolblue’s 'Albert Home': Een Speelse Terugslag naar Albert Heijn's Blue Home

Coolblue reageerde op de lancering van Albert Heijn’s ‘Blue Home’ keukenapparatenlijn met een creatieve zet. CEO Pieter Zwart introduceerde ‘Albert Home’, een slimme knipoog naar

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 november 2024

National Geographic ziet haar abonnees graag terug!

National Geographic is een tijdschrift vol wetenschap, natuur en cultuur. Via warme mails en aantrekkelijke kortingen moedigt het oud-abonnees aan om terug te keren.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 november 2024

National Geographic ziet haar abonnees graag terug!

National Geographic is een tijdschrift vol wetenschap, natuur en cultuur. Via warme mails en aantrekkelijke kortingen moedigt het oud-abonnees aan om terug te keren.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

24 oktober 2024

De win-back van JBL

JBL moedigt klanten aan een nieuwe aankoop voor een betere geluidservaring te doen, met korting en de boodschap ‘We missen je’.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

24 oktober 2024

De win-back van JBL

JBL moedigt klanten aan een nieuwe aankoop voor een betere geluidservaring te doen, met korting en de boodschap ‘We missen je’.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.