Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Resultaten CSS Benchmark 2015

De graadmeter voor de loyaliteit van donateurs van goede doelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
CSS: de loyaliteitsmetric voor goede doelen
redactie LoyaltyFacts
30 maart 2016
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Resultaten CSS Benchmark 2015

De graadmeter voor de loyaliteit van donateurs van goede doelen

CSS: de loyaliteitsmetric voor goede doelen

Afgelopen week zijn de resultaten gepubliceerd van de eerste benchmark van de CSS. De benchmark geeft inzicht in de huidige loyaliteitsscore van goede doelen, gegeven door donateurs in Nederland. De CSS en de benchmark zijn een initiatief van Dunck Loyalty Marketing.

Afgelopen week zijn de resultaten gepubliceerd van de eerste benchmark van de CSS. De benchmark geeft inzicht in de huidige loyaliteitsscore van goede doelen, gegeven door donateurs in Nederland. De CSS en de benchmark zijn een initiatief van Dunck Loyalty Marketing.

 

Dit jaar hebben negen goede doelen deelgenomen. Zij gebruiken de CSS als centraal instrument voor het meten van de loyaliteit van hun donateurs. De goede doelen die hebben deelgenomen zijn: Aids Fonds, Artsen zonder Grenzen, KWF, Hartstichting, Terre des Hommes, Amref Flying Doctors, Dierenbescherming, Nierstichting en STOP AIDS NOW!.

 

Resultaten
De gemiddelde CSS van goede doelen is +55. Er zijn echter grote verschillen te zien tussen de deelnemende goede doelen. De laagste score is +28 en de hoogste score is +81.

 

CSS grafiek

 

In de grafiek hieronder is de gemiddelde verdeling over de drie klassen van de CSS weergegeven: detractors (score 0-5), neutrals (score 6-7) en supporters (score 8-10).

 

CSS grafiek 2

 

 

 

 

Gemiddeld is tweederde van de donateurs een supporter. Zij geven aan met grote waarschijnlijkheid hun goede doel te blijven steunen. Een derde van de donateurs is nog onverschillig of zelfs totaal niet overtuigd van het continueren van zijn of haar steun.

 

Verantwoording CSS
Initiatiefnemer van de CSS en de benchmark, Dunck Loyalty Marketing, heeft de samenhang tussen de CSS en uitstroom geanalyseerd. In samenwerking met KWF, Aids Fonds en STOP AIDS NOW! is analyse gedaan naar ruim 5.000 donateurs. Hierbij is naast de CSS ook gekeken naar de samenhang tussen andere meetinstrumenten en uitstroom zoals het rapportcijfer.

 

De resultaten in onderstaande grafiek laten zien dat de CSS een zeer hoge samenhang heeft met uitstroom en daarmee een goede voorspeller is van loyaal gedrag (uitstroom). Daarnaast is te zien dat de CSS een vele malen sterkere samenhang met uitstroom heeft dan andere meetinstrumenten.

 

grafiek allernnieuwste

 

 

 

 

 

 

 

Voor meer informatie over de CSS klik hier.

 

Meer informatie?
Wil je zelf deelnemen aan de CSS Benchmark 2016?
Wil je zelf het rapport van de CSS Benchmark 2015 ontvangen?

 

Neem dan contact op met Dunck.

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 december 2024

Werken loyaliteitsprogramma's echt?

Werken loyaliteitsprogramma’s echt? Dit artikel onderzoekt de effectiviteit van loyaliteitsprogramma’s, met focus op klantloyaliteit, psychologische factoren en de financiële voordelen voor bedrijven.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 december 2024

Werken loyaliteitsprogramma's echt?

Werken loyaliteitsprogramma’s echt? Dit artikel onderzoekt de effectiviteit van loyaliteitsprogramma’s, met focus op klantloyaliteit, psychologische factoren en de financiële voordelen voor bedrijven.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 december 2024

Een reis naar tevredenheid

Hoe educatie, esthetiek, vermaak en escapisme in toerisme bijdragen aan welzijn, tevredenheid en loyaliteit, en zorgen voor een onvergetelijke reiservaringen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 december 2024

Een reis naar tevredenheid

Hoe educatie, esthetiek, vermaak en escapisme in toerisme bijdragen aan welzijn, tevredenheid en loyaliteit, en zorgen voor een onvergetelijke reiservaringen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 november 2024

Siri, versterk mijn klantloyaliteit!

Hoe kunnen slimme spraakassistenten klantloyaliteit versterken? Dit artikel onderzoekt de invloed van intelligente technologieën op merkbinding en hoe bedrijven hiervan kunnen profiteren om langdurige klantrelaties

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 november 2024

Siri, versterk mijn klantloyaliteit!

Hoe kunnen slimme spraakassistenten klantloyaliteit versterken? Dit artikel onderzoekt de invloed van intelligente technologieën op merkbinding en hoe bedrijven hiervan kunnen profiteren om langdurige klantrelaties

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.