Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Resultaten CSS Benchmark 2015

De graadmeter voor de loyaliteit van donateurs van goede doelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
CSS: de loyaliteitsmetric voor goede doelen
redactie LoyaltyFacts
30 maart 2016
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Resultaten CSS Benchmark 2015

De graadmeter voor de loyaliteit van donateurs van goede doelen

CSS: de loyaliteitsmetric voor goede doelen

Afgelopen week zijn de resultaten gepubliceerd van de eerste benchmark van de CSS. De benchmark geeft inzicht in de huidige loyaliteitsscore van goede doelen, gegeven door donateurs in Nederland. De CSS en de benchmark zijn een initiatief van Dunck Loyalty Marketing.

Afgelopen week zijn de resultaten gepubliceerd van de eerste benchmark van de CSS. De benchmark geeft inzicht in de huidige loyaliteitsscore van goede doelen, gegeven door donateurs in Nederland. De CSS en de benchmark zijn een initiatief van Dunck Loyalty Marketing.

 

Dit jaar hebben negen goede doelen deelgenomen. Zij gebruiken de CSS als centraal instrument voor het meten van de loyaliteit van hun donateurs. De goede doelen die hebben deelgenomen zijn: Aids Fonds, Artsen zonder Grenzen, KWF, Hartstichting, Terre des Hommes, Amref Flying Doctors, Dierenbescherming, Nierstichting en STOP AIDS NOW!.

 

Resultaten
De gemiddelde CSS van goede doelen is +55. Er zijn echter grote verschillen te zien tussen de deelnemende goede doelen. De laagste score is +28 en de hoogste score is +81.

 

CSS grafiek

 

In de grafiek hieronder is de gemiddelde verdeling over de drie klassen van de CSS weergegeven: detractors (score 0-5), neutrals (score 6-7) en supporters (score 8-10).

 

CSS grafiek 2

 

 

 

 

Gemiddeld is tweederde van de donateurs een supporter. Zij geven aan met grote waarschijnlijkheid hun goede doel te blijven steunen. Een derde van de donateurs is nog onverschillig of zelfs totaal niet overtuigd van het continueren van zijn of haar steun.

 

Verantwoording CSS
Initiatiefnemer van de CSS en de benchmark, Dunck Loyalty Marketing, heeft de samenhang tussen de CSS en uitstroom geanalyseerd. In samenwerking met KWF, Aids Fonds en STOP AIDS NOW! is analyse gedaan naar ruim 5.000 donateurs. Hierbij is naast de CSS ook gekeken naar de samenhang tussen andere meetinstrumenten en uitstroom zoals het rapportcijfer.

 

De resultaten in onderstaande grafiek laten zien dat de CSS een zeer hoge samenhang heeft met uitstroom en daarmee een goede voorspeller is van loyaal gedrag (uitstroom). Daarnaast is te zien dat de CSS een vele malen sterkere samenhang met uitstroom heeft dan andere meetinstrumenten.

 

grafiek allernnieuwste

 

 

 

 

 

 

 

Voor meer informatie over de CSS klik hier.

 

Meer informatie?
Wil je zelf deelnemen aan de CSS Benchmark 2016?
Wil je zelf het rapport van de CSS Benchmark 2015 ontvangen?

 

Neem dan contact op met Dunck.

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events