Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Visie op Loyalty Marketing

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
2 november 2020
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Visie op Loyalty Marketing

In dit whitepaper wordt er een visie gegeven op Loyalty Marketing. Er wordt een definitie geformuleerd en zes strategieën uitgelicht om klantloyaliteit op te bouwen. Het whitepaper wordt afgesloten met zes voorbeelden van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

Twee van deze voorbeelden zijn de loyaliteitsprogramma’s van Beer Hawk en The Chivery.

 

Het eerste is gebaseerd op het earn and burn principe. Hierbij ontvangen deelnemers punten voor het uitvoeren van engagementacties. De punten zijn te verdienen via het doen van aankopen, het plaatsen van een recensie en het retourneren van fusten.

 

Een ander voorbeeld wat wordt genoemd is CHIVE rewards van The Chivery. Dit loyaliteitsprogramma is gebaseerd op gamification. Bij dit type programma worden er game-elementen toegevoegd. Deelnemers aan dit programma verdienen punten door een account aan te maken, aankopen te doen en foto’s te uploaden.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 april 2025

Slimme concurrentiestrategieën versterken klantloyaliteit

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 april 2025

Slimme concurrentiestrategieën versterken klantloyaliteit

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 maart 2025

Van gespaarde punten naar verzilveren

Het belang van het stimuleren van puntinwisselingen voor langdurige klantloyaliteit en betrokkenheid.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 maart 2025

Van gespaarde punten naar verzilveren

Het belang van het stimuleren van puntinwisselingen voor langdurige klantloyaliteit en betrokkenheid.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 maart 2025

De sleutel tot brand loyalty in E-commerce

Hoe merken duurzame klantloyaliteit kunnen opbouwen door strategisch in te zetten op beloningen, interactie en vertrouwen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 maart 2025

De sleutel tot brand loyalty in E-commerce

Hoe merken duurzame klantloyaliteit kunnen opbouwen door strategisch in te zetten op beloningen, interactie en vertrouwen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.