fbpx
Loyalty Program

CASE: Boots Advantage Card

Lees hier alles over de Boots Advantage Card waarbij Boots klanten kunnen sparen voor producten en privileges ontvangen.

Loyalty ProgramCase 30 april 2012
Boots Advantage Card
Naam Boots Advantage Card
Organisatie Boots
Sector Retail
Land Verenigd Koninkrijk
Sinds 1997
Type programma Spaarprogramma
Benefits Korting & privileges
Dragers Klantenkaart
Thematiek Sparen voor Bootsproducten en privileges
Status Actief

Boots

Boots UK is onderdeel van de Retail Pharmacy International Division van Walgreens Boots Alliance, de eerste wereldwijde gezondheid- en welzijn onderneming geleid door apothekers. Boots bestaat uit meer dan 2500 winkels variërend van lokale gemeenschap apotheken tot grote schoonheidswinkels.

Deelname
Deelname aan het Boots Advantage Card programma is gratis. Klanten kunnen deelnemen door het aanvragen van een pas in de winkels of via de website. De klantenkaart wordt vervolgens opgestuurd. Ongeveer 16 miljoen Boots klanten doen mee aan het programma.

Sparen
Klanten ontvangen spaarpunten voor al hun uitgaven in de fysieke en online winkels van Boots. Uitgaven op babyartikelen en huismerkproducten worden beloond met extra bonuspunten. Ook ontvangen deelnemers spaarpunten wanneer zij producten recyclen. Het gaat hierbij om allerlei consumentengoederen zoals fotocamera’s, mobiele telefoons en mp3 spelers. Via een speciale website kunnen deze producten aangemeld worden.

Het puntensaldo is te raadplegen via de website van het programma (na inloggen) en op de kassabon bij aankopen in fysieke winkels.

Punten verzilveren kan zowel online als in de fysieke winkels. Punten kunnen worden verzilverd op alle producten uit het assortiment van Boots. Het is hierbij wel noodzakelijk dat de klant voldoende spaarpunten heeft om het volledige product met spaarpunten te betalen.

Privileges
Naast het spaarelement hebben deelnemers aan het programma recht op exclusieve privileges. Zo kunnen zij gratis een exemplaar van het magazine ‘Health & Beauty’ krijgen en kunnen zij exclusieve kortingsbonnen gebruiken.

Boots Advantage Card case facts

  • Na Amazon, is het loyaliteitsprogramma van Boots het meest succesvolle loyaliteitsprogramma in de UK.
  • Met een cashbackrate van 4% is het programma van Boots één van de meest genereuze loyaliteitsprogramma’s in de UK.
  • Aan de Boots Advantage Card zijn ook twee klantenclubs gekoppeld, namelijk de Parenting club (voor jonge ouders) en de Health club (voor senioren).


Quote
Paul Temporal & Martin Trott, boek: Romancing the Customer:

  • “In a few short years, there is no doubt that Boots has built one of the most successful CRM programs we have seen.”
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Delen
Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: