Esso heeft, om trouwe klanten te belonen, het spaarprogramma Esso Extras ontwikkeld. Klanten kunnen deelnemen aan dit programma door een Esso Extras-kaart mee te nemen bij één van de deelnemende Esso-stations en zich vervolgens online in te schrijven voor het programma. Andersom kan ook: eerst online inschrijven en vervolgens de kaart ophalen bij één van de tankstations. Daarna moet de gebruiker het account nog wel koppelen aan de kaart. Nieuwe deelnemers ontvangen 150 punten welkomstbonus.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Sparen
Deelnemende klanten ontvangen punten voor tanken bij Esso. Voor iedere liter brandstof, iedere euro uitgegeven aan de carwash en iedere euro uitgegeven aan smeermiddelen, ontvangen zij één punt. Voor iedere liter Supreme brandstof ontvangen ze 3 punten. Klanten verdienen 100% extra bonuspunten wanneer zij binnen 4 dagen na hun laatste tankbeurt wederom 25 liter brandstof of meer tanken en 50% extra bonuspunten wanneer ze dat binnen 8 dagen doen. Het puntensaldo is gemakkelijk online in te zien en staat bovendien vermeld op de kassabon.
Verzilveren
Spaarpunten kunnen verzilverd worden voor korting op Esso brandstof of voor een gratis cadeaubon. Deze cadeaubonnen kunenn ze uitkiezen in de online catalogus. Cadeaubonnen zijn beschikbaar van diverse (online) winkels en voor dagjes uit, bijvoorbeeld een Bongo bon. Het bestellen van de gewenste cadeaubon kan alleen in de deelnemende Esso-stations.
Via een nieuwsbrief worden klanten op de hoogte gehouden van ontwikkelingen in het programma en speciale acties. Daarnaast heeft Esso de ‘target planner’ ontwikkeld. Dit is een applicatie waarmee klanten eenvoudig hun account en spaardoelen kunnen beheren.
Quote
Manuel Janssen, verantwoordelijke implementatie Benelux, Exxonmobil.com (2008):
“Mensen vinden het leuk om te sparen, zeker als daar een aantrekkelijk cadeauaanbod en een grote keuzevrijheid tegenover staan. De invoering van Esso Extras card levert ook tijdwinst op. De systemen zijn dusdanig aangepast dat er aan de kassa minder handelingen nodig zijn om de punten op de kaart te zetten.”
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.