Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Bezorgen voor binding

Het belang van een goede levering

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
20 juli 2021
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Bezorgen voor binding

Het belang van een goede levering

Het verloop van de levering van online bestellingen heeft impact op de loyaliteit die consumenten hebben ten aanzien van een bepaald merk.

 

Zo blijkt uit onderstaande infographic dat 7 op de 10 respondenten niet snel een herhaalaankoop doen na een slechte bezorgervaring. Als het bezorgproces vlekkeloos verloopt, zijn zij daarentegen sneller bereid om opnieuw een bestelling te plaatsen bij dezelfde organisatie.

 

Om consumenten de juiste bezorgervaring te kunnen bieden, dienen organisaties volgens de infographic rekening te houden met het volgende:

 

  • Consumenten op de hoogte houden van het proces. 93% van de respondenten geeft aan het belangrijk te vinden om op de hoogte te worden gehouden na het plaatsen van een bestelling. Dit kan bijvoorbeeld middels een extra mail waarin wordt vermeld dat de bestelling het magazijn verlaten heeft.
  • Berichtgeving van uitzonderingen. 40% geeft aan dat zij direct op hoogte gebracht willen worden wanneer de bezorging anders verloopt dan gepland. Hierdoor komen zij minder snel voor verrassingen te staan als de bezorging bijvoorbeeld later is dan verwacht.
  • Transparantie over de bezorgdatum. Ruim een kwart van de respondenten geeft aan dat transparantie over de exacte bezorgdatum de grootste rol speelt bij een bestelling tijdens de feestdagen. Wanneer belofte wordt gedaan over een bezorgdatum, die vervolgens niet wordt nagekomen door een bedrijf, leidt dat tot grote irritatie leiden bij de consument en dus afbreuk aan loyaliteit.

 

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events