Hoe loyaal zijn uw klanten? Onderzoek toont aan dat 48% van klanten met een negatieve ervaring dit aan minstens tien andere mensen vertelt. Het is dus van groot belang dat uw klanten tevreden zijn met uw producten of diensten. Maar hoe komt u hier nu achter? De NPS score biedt uitkomst.
De Net Promoter Score, NPS in het kort, meet de mate waarin klanten uw bedrijf aan anderen willen aanbevelen op een schaal van 0 tot 10. Om de NPS uit te rekenen trek je het percentage “detractors” (klanten die u niet zouden aanbevelen) af van het percentage “promoters” (klanten die u wel zouden aanbevelen). Het regelmatig meten van de NPS geeft inzicht in de loyaliteit van uw klanten en kan u helpen bij het verbeteren ervan.
Onderstaande infographic geeft u meer informatie over de Net Promoter Score.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.