Om een goede relatie met je klanten op te bouwen, moet je je klanten kennen en communiceren over voor hun relevante zaken. Hoewel er discussie is over hoeveel en wat je precies moet weten van je klanten, is het een feit dat het belangrijk is om klantgegevens te verzamelen.
Omdat steeds meer bedrijven hun consumenten data steeds beter op orde hebben en hun bedrijfsactiviteiten gerichter op klanten afstemmen, is het noodzakelijk om hierin mee te gaan. Want als je niet in beweging komt, loop je al snel achterop.
Onderzoek van Semarchy, een masterdatamanagementsoftwarebedrijf uit de Verenigde Staten, wijst onder andere uit dat 79% van de consumenten het belangrijk vindt dat merken hun ‘begrijpen en belangrijk vinden’.
De onderstaande infographic geeft een aantal van de belangrijkste voordelen van het verzamelen van consumentengegevens. En hoe een gerichte klantervaring kan leiden tot merkloyaliteit, wat vervolgens kan leiden tot een beter rendement.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.