Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klantbehoud: wel prioriteit, nog geen realiteit

Een onderzoek van Sitecore naar de vereisten voor het creëren van loyale klanten en in hoeverre organisaties hieraan voldoen.

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
30 juli 2015
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Klantbehoud: wel prioriteit, nog geen realiteit

Een onderzoek van Sitecore naar de vereisten voor het creëren van loyale klanten en in hoeverre organisaties hieraan voldoen.

Volgens Forbes Insights is het behouden van een klant voor het leven anno 2015 een top prioriteit. De onderzoekers van Sitecore hebben in opdracht van Forbes Insights ruim 300 senior managers ondervraagd naar de vereisten voor het creëren van loyale klanten en hoe ver ze zijn met het voldoen hieraan.

 

Tools en technieken

De ondervraagde managers geven aan dat de juiste tools en technieken onmisbaar zijn voor het creëren van loyale klanten. Echter, ruim de helft van hen geeft aan dat de huidige marketing technologieën hen onvoldoende ondersteunen bij het binden en behouden van klanten.

 

Om dit te verbeteren dient het behouden van de klant een top prioriteit te worden binnen groeistrategieën en technologiebeheer moet herzien worden om dit te ondersteunen en faciliteren.

 

De juiste metrics

Bedrijven en managers erkennen het belang (77% van de ondervraagden) van Customer Lifetime Value (CLV) metrics. Echter, slechts 58% van hen geeft aan ook regelmatig CLV te berekenen en toe te passen.

 

CLV metrics zijn essentieel bij het identificeren van de meest waardevolle klanten, het alloceren van marketing budget en het meten van het effect van loyaliteitsmarketing.

 

Geïntegreerde systemen

Om klanten te behouden is het nodig om alle systemen voor communicatie en data geïntegreerd te hebben voor zowel het aantrekken als behouden van klanten. Slechts 27% van de organisaties heeft dit ook gerealiseerd.

Organisaties met volledig geïntegreerde systemen zijn ongeveer drie keer zo goed in het binden en behouden van klanten.

 

Het betrekken van de juiste mensen

Integratie vereist dat alle afdelingen en functieniveaus binnen een organisatie betrokken zijn. In 73% van de gevallen is de CEO betrokken maar slechts 38% respectievelijk 34% geeft aan dat de Chief Information Officer en/of de Chief Technology Officer betrokken zijn.

 

Het betrekken van de Chief Information Officer en/of de Chief Technology Officer vergroot tot zes keer de kans op het succesvol implementeren van een volledig geïntegreerde strategie.

 

Intentie en realisatie

Organisaties hebben zich gecommitteerd aan de vereisten om klantbehoud te realiseren maar zijn nog niet klaar om hieraan te voldoen. Om succesvol aan klantloyaliteit te werken is het noodzakelijk dat de hele organisatie betrokken is. De visie is aanwezig, maar dient nu nog gerealiseerd te worden.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.