Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Waarom een loyaliteitsprogramma?

Infographic over de relevantie van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
4 september 2017
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Waarom een loyaliteitsprogramma?

Infographic over de relevantie van loyaliteitsprogramma's

Dat klanten behouden goedkoper is dan nieuwe klanten werven weten we allemaal. Volgens onderzoekers is het behouden 5 tot 7 keer goedkoper dan nieuwe klanten werven. Hiermee hebben loyale klanten een grote impact op de winstgevendheid van de organisatie.

 

Wist jij dat een klant slechts in gemiddeld 27% van de gevallen een tweede aankoop doet? Maar na de derde aankoop is de kans op een volgende aankoop gestegen naar 54%. Naast de kans dat ze vaker terugkomen is ook bekend dat deze klant meer uitgeeft. Dit kan oplopen tot 3 tot 5 keer meer dan een nieuwe klant. Bovendien laat onderzoek zien dat loyale klanten ongeveer 3 keer zo vaak praten over jouw organisatie tegen vrienden en kennissen.

 

Voor de meeste bedrijven geldt dat een klant die 3 aankopen achter elkaar heeft gedaan een loyale klant wordt met een lifetime value die tien keer hoger is dan bij zijn eerste aankoop!

 

Een loyaliteitsprogramma biedt je een instrument om de loyaliteit te bevorderen en stimuleert gewenst klantgedrag. Uit onderzoek is gebleken dat een loyaliteitsprogramma zorgt voor 80% meer herhaalaankopen en een stijging van de gemiddelde orderwaarde met 33%. Bekijk alle cijfers in de infographic!

 

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.