Dat klanten behouden goedkoper is dan nieuwe klanten werven weten we allemaal. Volgens onderzoekers is het behouden 5 tot 7 keer goedkoper dan nieuwe klanten werven. Hiermee hebben loyale klanten een grote impact op de winstgevendheid van de organisatie.
Wist jij dat een klant slechts in gemiddeld 27% van de gevallen een tweede aankoop doet? Maar na de derde aankoop is de kans op een volgende aankoop gestegen naar 54%. Naast de kans dat ze vaker terugkomen is ook bekend dat deze klant meer uitgeeft. Dit kan oplopen tot 3 tot 5 keer meer dan een nieuwe klant. Bovendien laat onderzoek zien dat loyale klanten ongeveer 3 keer zo vaak praten over jouw organisatie tegen vrienden en kennissen.
Voor de meeste bedrijven geldt dat een klant die 3 aankopen achter elkaar heeft gedaan een loyale klant wordt met een lifetime value die tien keer hoger is dan bij zijn eerste aankoop!
Een loyaliteitsprogramma biedt je een instrument om de loyaliteit te bevorderen en stimuleert gewenst klantgedrag. Uit onderzoek is gebleken dat een loyaliteitsprogramma zorgt voor 80% meer herhaalaankopen en een stijging van de gemiddelde orderwaarde met 33%. Bekijk alle cijfers in de infographic!
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.