Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klantenbinding met spaarzegelacties

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Redactie LoyaltyFacts
Klantenbinding met spaarzegelacties gratis naar de film
Redactie LoyaltyFacts
19 december 2016
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Klantenbinding met spaarzegelacties

Klantenbinding met spaarzegelacties gratis naar de film
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.

Klantenbinding met spaarzegelacties spaar voor gratis bioscoopkaartjes bij Vomar

 

Al vanaf 1903 vallen consumenten er massaal voor: spaarzegelacties van supermarkten. Waar het allemaal begon met een paar voorzichtige acties waarmee je bijvoorbeeld een reisje naar Amsterdam kon winnen, is er vandaag de dag goed te verdienen met spaaracties. Ondanks dat consumenten vaak wel weten dat retailers met deze acties hopen hun omzet te verhogen, trekken goed georganiseerde spaaracties veel consumenten aan. Zo’n 23 procent van de consumenten doet tijdelijk ergens anders boodschappen vanwege spaaracties. Spaarzegelacties maken dan ook klanten (tijdelijk) loyaal bij supermarkten. Er zijn diverse factoren die ervoor zorgen dat spaaracties zo aantrekkelijk zijn, namelijk:

 

  • het gevoel van schaarste
  • gratis
  • plezier
  • voor kinderen
  • groepsdruk

HELFT VAN NEDERLANDERS DOET AAN SPAARACTIES

GfK vroeg bijna 25.000 consumenten of zij wel eens meedoen aan spaarzegelacties. In 2015 heeft 52 procent van de Nederlanders van 15 jaar en ouder meegedaan aan één of meerdere spaarzegelacties bij onder andere supermarkten, drogisterijen of benzinepompen.

 

Van de mensen die mee hebben gedaan aan één of meerdere spaarzegelacties, spaart 57 procent voor zichzelf. 52 procent van de deelnemers aan spaarzegelacties blijkt (ook) voor anderen te sparen. Onderzoeksbureau GfK noemt het opvallend dat minder dan de helft van de spaarders daadwerkelijk overgaat tot het inleveren van volle spaarkaarten en de daadwerkelijke aankoop van spaarproducten.

 

HET GEHEIM VAN KLANTENBINDING MET SPAARZEGELACTIES

Niet alle spaarzegelacties zijn succesvol. Zeker de helft van de acties flopt, tot grote teleurstelling van marketeers achter de merken. Maar wat maakt iets nu een goede spaaractie? De volgende  kenmerken hebben invloed op het succes van de actie:

 

  • het juiste moment
  • perfect afgestemd op doelgroepen
  • mogelijkheid tot verzamelen
  • nét wel of nét niet reëel om compleet te krijgen

SPAARZEGELACTIE VOMAR VOORDEELMARKT

Van zondag 25 december tot en met zaterdag 14 januari heeft Vomar Voordeelmarkt een nieuwe spaarzegelactie, sparen voor bioscoopkaarten. Met 15 zegels is een spaarkaart vol. Met volle spaarkaarten kunnen consumenten gratis naar de film bij meer dan 150 bioscopen. Dit zijn de bioscopen die aangesloten zijn bij de Stichting Nationale Bioscoopbon.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

1 juli 2022

Plantje.nl viert mijlpaal met kneusjes

Plantje.nl heeft een mooie mijlpaal bereikt, die zij graag met haar volgers wilt delen. De populariteit van de kneusjesbox, een box met planten met een

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

1 juli 2022

Plantje.nl viert mijlpaal met kneusjes

Plantje.nl heeft een mooie mijlpaal bereikt, die zij graag met haar volgers wilt delen. De populariteit van de kneusjesbox, een box met planten met een

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22-06-2022

ANWB viert de verjaardag van leden persoonlijker dan ooit tevoren

Dat ANWB tijd in haar leden stopt, blijkt wel uit hun verjaardagsmail. Alle elementen die bij een verjaardag horen zitten erin.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

22-06-2022

ANWB viert de verjaardag van leden persoonlijker dan ooit tevoren

Dat ANWB tijd in haar leden stopt, blijkt wel uit hun verjaardagsmail. Alle elementen die bij een verjaardag horen zitten erin.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

17 juni 2022

My Jewellery feliciteert klanten met hun ‘halve’ verjaardag

Vandaag de dag ontvangen klanten op hun verjaardag veel berichten van verschillende merken die hun willen feliciteren. My Jewellery gooit het over een andere boeg.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

17 juni 2022

My Jewellery feliciteert klanten met hun ‘halve’ verjaardag

Vandaag de dag ontvangen klanten op hun verjaardag veel berichten van verschillende merken die hun willen feliciteren. My Jewellery gooit het over een andere boeg.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events