Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klantenbinding met spaarzegelacties

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Redactie LoyaltyFacts
Klantenbinding met spaarzegelacties gratis naar de film
Redactie LoyaltyFacts
19 december 2016
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Klantenbinding met spaarzegelacties

Klantenbinding met spaarzegelacties gratis naar de film
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt logo
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.
Vomar Voordeelmarkt is een zelfstandige supermarktketen in Nederland met 64 winkels binnen de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.

Klantenbinding met spaarzegelacties spaar voor gratis bioscoopkaartjes bij Vomar

 

Al vanaf 1903 vallen consumenten er massaal voor: spaarzegelacties van supermarkten. Waar het allemaal begon met een paar voorzichtige acties waarmee je bijvoorbeeld een reisje naar Amsterdam kon winnen, is er vandaag de dag goed te verdienen met spaaracties. Ondanks dat consumenten vaak wel weten dat retailers met deze acties hopen hun omzet te verhogen, trekken goed georganiseerde spaaracties veel consumenten aan. Zo’n 23 procent van de consumenten doet tijdelijk ergens anders boodschappen vanwege spaaracties. Spaarzegelacties maken dan ook klanten (tijdelijk) loyaal bij supermarkten. Er zijn diverse factoren die ervoor zorgen dat spaaracties zo aantrekkelijk zijn, namelijk:

 

  • het gevoel van schaarste
  • gratis
  • plezier
  • voor kinderen
  • groepsdruk

HELFT VAN NEDERLANDERS DOET AAN SPAARACTIES

GfK vroeg bijna 25.000 consumenten of zij wel eens meedoen aan spaarzegelacties. In 2015 heeft 52 procent van de Nederlanders van 15 jaar en ouder meegedaan aan één of meerdere spaarzegelacties bij onder andere supermarkten, drogisterijen of benzinepompen.

 

Van de mensen die mee hebben gedaan aan één of meerdere spaarzegelacties, spaart 57 procent voor zichzelf. 52 procent van de deelnemers aan spaarzegelacties blijkt (ook) voor anderen te sparen. Onderzoeksbureau GfK noemt het opvallend dat minder dan de helft van de spaarders daadwerkelijk overgaat tot het inleveren van volle spaarkaarten en de daadwerkelijke aankoop van spaarproducten.

 

HET GEHEIM VAN KLANTENBINDING MET SPAARZEGELACTIES

Niet alle spaarzegelacties zijn succesvol. Zeker de helft van de acties flopt, tot grote teleurstelling van marketeers achter de merken. Maar wat maakt iets nu een goede spaaractie? De volgende  kenmerken hebben invloed op het succes van de actie:

 

  • het juiste moment
  • perfect afgestemd op doelgroepen
  • mogelijkheid tot verzamelen
  • nét wel of nét niet reëel om compleet te krijgen

SPAARZEGELACTIE VOMAR VOORDEELMARKT

Van zondag 25 december tot en met zaterdag 14 januari heeft Vomar Voordeelmarkt een nieuwe spaarzegelactie, sparen voor bioscoopkaarten. Met 15 zegels is een spaarkaart vol. Met volle spaarkaarten kunnen consumenten gratis naar de film bij meer dan 150 bioscopen. Dit zijn de bioscopen die aangesloten zijn bij de Stichting Nationale Bioscoopbon.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 September 2023

Persoonlijke verbinding met Ziggo

Ziggo waardeert haar trouwe klanten. Middels een persoonlijk cadeau brengen ze dit tot uiting.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 September 2023

Persoonlijke verbinding met Ziggo

Ziggo waardeert haar trouwe klanten. Middels een persoonlijk cadeau brengen ze dit tot uiting.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 September 2023

Maar liefst 364 dagen te vroeg!

Door hun mail een dag later te sturen hoopt Schoenenmerk Sacha op te vallen tussen de vele verjaardagsmails.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

26 September 2023

Maar liefst 364 dagen te vroeg!

Door hun mail een dag later te sturen hoopt Schoenenmerk Sacha op te vallen tussen de vele verjaardagsmails.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

25 September 2023

Hoera, 1 jaar samen!

(Haar)verzorgingswebsite Salontopper uit waardering richting haar klanten middels een feestelijk bericht op het moment dat zij een jaar geleden hun eerste bestellingen hebben gedaan.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

25 September 2023

Hoera, 1 jaar samen!

(Haar)verzorgingswebsite Salontopper uit waardering richting haar klanten middels een feestelijk bericht op het moment dat zij een jaar geleden hun eerste bestellingen hebben gedaan.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.