Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Loyaliteitsactie CineMec Utrecht beloont bezoekers

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Redactie LoyaltyFacts
loyaliteitsactie CineMec poster websitekopie
Redactie LoyaltyFacts
2 december 2016
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Loyaliteitsactie CineMec Utrecht beloont bezoekers

loyaliteitsactie CineMec poster websitekopie
Loyaliteitsactie CineMec logo
Loyaliteitsactie CineMec logo
CineMec
CineMec
CineMec Utrecht is een bioscoop in de Nederlandse stad Utrecht. Het gebouw bevindt zich aan het Berlijnplein, op het dak van de Leidsche Rijntunnel in de A2. Op vrijdag 18 september 2015 is het gebouw met de bijnaam “de Sterrenkijker” geopend.
CineMec Utrecht is een bioscoop in de Nederlandse stad Utrecht. Het gebouw bevindt zich aan het Berlijnplein, op het dak van de Leidsche Rijntunnel in de A2. Op vrijdag 18 september 2015 is het gebouw met de bijnaam “de Sterrenkijker” geopend.
Loyaliteitsactie CineMec logo
Loyaliteitsactie CineMec logo
CineMec
CineMec
CineMec Utrecht is een bioscoop in de Nederlandse stad Utrecht. Het gebouw bevindt zich aan het Berlijnplein, op het dak van de Leidsche Rijntunnel in de A2. Op vrijdag 18 september 2015 is het gebouw met de bijnaam “de Sterrenkijker” geopend.
CineMec Utrecht is een bioscoop in de Nederlandse stad Utrecht. Het gebouw bevindt zich aan het Berlijnplein, op het dak van de Leidsche Rijntunnel in de A2. Op vrijdag 18 september 2015 is het gebouw met de bijnaam “de Sterrenkijker” geopend.

HET BELANG VAN BESTAANDE KLANTEN

Door toenemende concurrentie lijken producten en services steeds meer op elkaar. Dit terwijl klanten steeds meer van elkaar verschillen. Klanten zijn individualistisch, zelfbewust, gemakzuchtig en weten precies wat er te koop is. Dit is mede te danken aan internet. Koopgedrag is hierdoor lastiger in te schatten. Consumenten bepalen en niet bedrijven. Tevens is koopgedrag lastig massa mediaal te sturen met een uitgedachte loyaliteitsactie.

 

Eén van de sleutels voor een succesvolle bedrijfsvoering is het hebben van een solide basis van keer op keer terugkerende klanten. Bestaande klanten behouden kost nog altijd vijf keer minder dan nieuwe werven. Het erkennen van klantwaarde is daarom essentieel. Dat betekent dat organisaties consequent contact moeten houden met de markt en met de klantbeleving. Met andere woorden, het is belangrijk om vrienden te worden of op zijn minst goede bekenden. Organisaties moeten adequaat reageren op gedragingen van individuele klanten en deze op juiste momenten persoonlijke aandacht geven met een loyaliteitsactie.

 

De vraag is nu: hoe winnen organisaties eigenzinnige consumenten nog voor hun producten of diensten? En nog belangrijker, hoe zorgen zij ervoor dat consumenten ook klanten blijven?

 

Als voorbeeld gebruiken wij de bioscoop CineMec Utrecht. Zij belonen bezoekers met een loyaliteitsactie in de vorm van korting op een herhaalbezoek.

 

LOYALITEITSACTIE CINEMEC UTRECHT

Bezoekers die tot en met eind december naar de film gaan in CineMec Utrecht, ontvangen een kortingsvoucher voor een herhaalbezoek. Dit herhaalbezoek is geldig in de periode van 10 januari t/m 8 februari 2017. De loyaliteitsactie houdt in dat bezoekers tijdens het herhaalbezoek samen naar de film gaan voor slecht €10.

 

WAT LEVERT HET OP?

CineMec speelt met deze loyaliteitsactie in op gedragingen van individuele klanten. Bezoekers hebben ervoor gekozen om gebruik te maken van de diensten van CineMec. CineMec speelt hier op haar beurt op in door bezoekers terug te laten keren in de vorm van 2 voor de prijs van 1 in januari 2017. Daarnaast is ook de timing van deze actie perfect. Heel wat mensen kiezen namelijk om in december tijdens of rondom de feestdagen naar de bioscoop te gaan. CineMec beloont hiermee dus het vertrouwen van bezoekers in de organisatie en reageren adequaat op hun gedragingen door ze te belonen. Kortom, CineMec bouwt hiermee aan een solide basis van keer op keer terugkerende klanten.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

23 november 2022

Een welkomstcadeautje van Drs. Leenarts!

Wanneer iemand zich inschrijft op de nieuwsbrief van Drs. Leenarts, ontvang diegene een leuke welkomstmail. Ook wel de huidmail, zoals eigenaresse Marjolein Leenarts het zelf

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

23 november 2022

Een welkomstcadeautje van Drs. Leenarts!

Wanneer iemand zich inschrijft op de nieuwsbrief van Drs. Leenarts, ontvang diegene een leuke welkomstmail. Ook wel de huidmail, zoals eigenaresse Marjolein Leenarts het zelf

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 november 2022

Brievenbuspost van Guts & Gusto

In het huidige digitale tijdperk gaat de meeste communicatie via e-mail en is het ontvangen van post iets unieks. Guts & Gusto heeft recent haar

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 november 2022

Brievenbuspost van Guts & Gusto

In het huidige digitale tijdperk gaat de meeste communicatie via e-mail en is het ontvangen van post iets unieks. Guts & Gusto heeft recent haar

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

21 oktober 2022

WWF ziet en erkent haar donateurs

Als donateur hoop je dat jouw gedoneerde geld goed wordt besteed. Een groter bedankje voor jouw donatie in de vorm van behaalde successen is er

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

21 oktober 2022

WWF ziet en erkent haar donateurs

Als donateur hoop je dat jouw gedoneerde geld goed wordt besteed. Een groter bedankje voor jouw donatie in de vorm van behaalde successen is er

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events