Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

AccorHotels en Air France-KLM

Samenwerken voor meer klantgerichte rewards

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
3 juli 2019
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

AccorHotels en Air France-KLM

Samenwerken voor meer klantgerichte rewards

Air France-KLM en AccorHotels bundelen hun loyaliteitsprogramma’s voor meer klantgerichte rewards voor hun gezamenlijke klanten.

De luchtvaartcombinatie Air-France KLM en de hotelketen AccorHotels intensiveren hun samenwerking. Dit doen zij door het bundelen van hun loyaliteitsprogramma’s. Het samengevoegde programma gaat voort onder de naam ‘Miles+Points’.

 

Met het programma van Air France-KLM verdien je Flying Blue Miles bij elke vlucht die je boekt. Wij hebben al een case geschreven over Flying Blue Miles. Benieuwd? Lees dan hier verder. Als je lid bent van Le Club AccorHotels verdien je punten bij het boeken van een hotel overnachting in een van de hotels van AccorHotels. Meer informatie over Le Club AccorHotels kan je hier lezen.

 

 

Als de leden van beiden programma’s hun accounts aan elkaar koppelen kunnen zij profiteren van het samengevoegde programma Miles+Points.

 

Zo wordt het dus voor de klant mogelijk om met een vlucht van bijvoorbeeld KLM, Le Club AccorHotels Rewards-punten te sparen bovenop de gebruikelijke Flying Blue Miles. Voor elke 2 euro die wordt uitgegeven aan de vlucht, spaar je 1 Reward-punt.

 

Andersom wordt het voor leden mogelijk om in een Le Club AccorHotels-hotel te overnachten en hierbij Flying Blue Miles te sparen bovenop je gebruikelijke Rewards-punten. Voor elke euro die wordt uitgegeven bij Le Club AccorHotels verdien je 1 Flying Blue Mile.

 

Tegenwoordig hebben klanten zelfs de keuze om via het Miles+Points programma je Rewards-punten om te zetten naar Flying Blue Miles en andersom. Hierdoor kan je als klant zelf bepalen waar en op wat je wil besparen en wordt het loyaliteitsprogramma meer klantgericht.

 

Flying Blue telt ongeveer 15 miljoen leden waar Le Club er bijna 40 miljoen leden meer heeft. Hierdoor is de samenwerking van beide organisaties vooral voor Flying Blue een mogelijkheid om meer klanten te werven, aangezien je voor de koppeling beide accounts moet hebben. Ook krijgen zij door de bundeling van klanten(gegevens) beschikking over reizigersinformatie die zij kunnen inzetten voor klantgerichte aanbiedingen wat ook ten voordele van de klanten is.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events