Titel:
Subtitel:
Auteur:
Aantal pagina’s:
Datum publicatie:
Uitgeverij:
In het boek Hooked legt auteur Nir Eyal uit hoe je ervoor zorgt dat gebruikers ‘Hooked (verslingerd)’ raken aan jouw product. Wanneer je ervoor kan zorgen dat jouw product een vast onderdeel wordt in het dagelijks leven van gebruikers, dan is de kans groter dat zij het product blijven gebruiken en niet overstappen naar een vergelijkbaar product.
Aan de hand van het Hook model, bestaande uit 4 praktische stappen, legt Eyal uit hoe je er stap voor stap voor zorgt dat gebruikers je product gaan gebruiken en blijven terugkeren. Per hoofdstuk wordt een onderdeel van het Hook model toegelicht. Aan het einde van elk hoofdstuk krijgt de lezer praktische opdrachten om zelf aan de slag te gaan. Het tot een dagelijkse gewoonte maken van een product begint bij de interne of externe trigger om het product te gaan gebruiken. Deze trigger wordt gevolgd door de daadwerkelijke actie, waarbij de gebruiker voldoende mogelijkheid en motivatie moet hebben om het product te gaan gebruiken. De volgende stap is reward; er moet een beloning volgen op het gebruik van het product. De laatste fase is investment; wanneer de gebruiker bereid is te investeren in het product , zal hij het vaker en intensiever gaan gebruiken. Na uitleg van het Hook model wordt er een succesvolle case study beschreven over The Bible App.
Hooked is met name voor productontwerpers en start-ups heel interessant en relevant. Het voorkomt dat je een product op de markt brengt wat niemand wil gaan gebruiken en geeft je na elk hoofdstuk in ‘do this now’ een aantal praktische opdrachten om het Hook model toe te passen. Voor markteers is het praktisch gezien minder relevant, maar theoretisch wel interessant omdat er veel theorieën worden beschreven en toegepast uit de consumentenpsychologie. Het geeft inzicht in hoe gewoontegedrag ontstaat. De voorbeelden die gegeven worden gaan met name over de succesvolle online producten en diensten met veel ‘hooked’ gebruikers, zoals Facebook en Pinterest. Dit boek is dan ook minder toepasbaar en relevant voor ontwerpers van niet-digitale producten.
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.