Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

Makkelijk uit te voeren ideeën voor loyaliteit, nieuwe klanten en een blijvende indruk

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight
Redactie LoyaltyFacts
3 november 2016
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

Makkelijk uit te voeren ideeën voor loyaliteit, nieuwe klanten en een blijvende indruk

Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

501 ways to roll out the red carpet for your customers
Klantloyaliteit verhogen met 501 voorbeelden
Donna Cutting
256
December 2015
Career Press

501 ways to roll out the red carpet for your customers

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het logischer om een deel van het marketingbudget en/of tijd te besteden aan klantloyaliteit verhogen en klantbehoud.

 

Geen ingewikkelde loyaliteitsstrategieën of kostbare implementaties, maar snelle en indrukwekkende ideeën om voor stijgende klantloyaliteit.

 

Een van de makkelijkste momenten om de klanttevredenheid en klantloyaliteit te verhogen zijn de ‘welkomst’ en ‘afscheids’ momenten! Heet je klanten op een bijzondere manier welkom. Neem een voorbeeld aan de volgende voorbeelden:

 

  • In een Amerikaans restaurant worden nieuwe klanten “Village Virgins” genoemd. Terwijl de virgins gewezen worden naar een tafeltje applaudisseren en juichen alle gasten en medewerkers voor de nieuwkomers.
  • Een ziekenhuis in New York heeft bij op de EHBO afdeling vrijwilligers rondlopen die de patiënten en bezoekers comfort geven door het aanbieden van een kussen, dekentje of een kop koffie. Patiënten die extreem lang moeten wachten ontvangen een comfort kit met oordopjes en slaapmaskertjes.

 

Onthoudt hierbij het gezegde: je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk! Echter de laatste indruk kan zorgen voor klantloyaliteit. Zo maakt een makelaar in Amerika van de foto’s van verkochte huizen boeken vol herinneren. Deze boeken worden naar de oude eigenaren opgestuurd zo’n 3 -4 weken nadat huizen zijn verkocht.

Klantloyaliteit verhogen met WOWism

In het boek ‘501 ways to roll out the red carpet for your customers’ wordt gesproken over ‘Movie Moments’ of ‘WOWisms’. Dit zijn onvergetelijke momenten die een WOW factor in zich hebben waardoor je als klant enthousiast wordt en dit gaat doorvertellen in je sociale omgeving. De kern van deze momenten zijn personaliseren, verrassen en overtreffen van de verwachting. Het boek geeft duidelijke handvatten om aan de slag te gaan met klantloyaliteit verhogen. Denk hierbij bijvoorbeeld acties rondom de verjaardag van de klant!

What can I do to make it right?

Natuurlijk komt het wel eens voor dat klanten niet tevreden zijn. Een klacht is een prachtige kans om de klant loyaler te maken. Het boek stelt in dergelijke situaties voor de ultieme vraag te stellen: “What can I do to make it right?”

Customer Experience Management

Customer Experience Management (CEM) is trending topic binnen marketing. CEM is het product van de interactie tussen een organisaties en klanten binnen relatieduur. Het zorgt voor  paradigma verschuivingen bij (marketing)managers en de opvattingen over hoe met klanten omgegaan dient te worden. Wij bevelen je dit praktische boek van harte aan!

 

Lees alle 501 tips om de rode loper uit te rollen voor jouw klanten!

 

  • Leesbaarheid: *****
  • Praktische toepasbaarheid: *****
  • Theoretische achtergrond: **
  • Actualiteit: ****
  • Vernieuwend: **
  • Oordeel: ****
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events