Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Gratis koffie na de Super Bowl

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Lars Savenije
Lars Savenije
15 augustus 2025
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Gratis koffie na de Super Bowl

Starbucks
Starbucks
STARBUCKS is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.
STARBUCKS is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.
Starbucks
Starbucks
STARBUCKS is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.
STARBUCKS is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.

Op maandag 10 februari 2025, de dag na de Super Bowl, bood Starbucks haar Rewards‑leden gratis een 12 oz hete of ijskoffie aan. Deze promotie, genaamd “Starbucks Monday”, was exclusief beschikbaar via een coupon in de Starbucks-app, gemakkelijk in te wisselen bij de winkel.
 
Hoewel Starbucks onder CEO Brian Niccol de laatste tijd minder promoties voert, koos het merk toch voor een gerichte, korte actie. Daarmee gaf het klanten een welkom moment van verrassing na de drukte van het Super Bowl-weekend. De campagne benadrukte bovendien het gebruiksgemak van de app-gebaseerde Rewards-ervaring.
 
De Starbucks Monday-actie is een klassiek voorbeeld van een tijdelijke loyaliteitscampagne: laagdrempelig, verrassend, en exclusief voor loyale klanten. Door een gratis drankje te bieden in de app op een relevante moment (de dag na de Super Bowl), geeft Starbucks een klein gebaar van waardering dat vertrouwen en betrokkenheid versterkt. Perfect voor merken die met korte campagnes grote impact willen maken.

Lars Savenije

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 augustus 2025

Gratis koffie na de Super Bowl

Starbucks Rewards‑leden kregen op maandag na de Super Bowl een gratis koffie via coupon in de app, een korte actie met grote attentiewaarde

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

15 augustus 2025

Gratis koffie na de Super Bowl

Starbucks Rewards‑leden kregen op maandag na de Super Bowl een gratis koffie via coupon in de app, een korte actie met grote attentiewaarde

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 augustus 2025

Van powernap naar award-winning activatie: IKEA’s DRÖMLAND op Lowlands

Op Lowlands 2025 zorgde IKEA met de bekroonde activatie DRÖMLAND voor een rustmoment midden in de festivaldrukte.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

20 augustus 2025

Van powernap naar award-winning activatie: IKEA’s DRÖMLAND op Lowlands

Op Lowlands 2025 zorgde IKEA met de bekroonde activatie DRÖMLAND voor een rustmoment midden in de festivaldrukte.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 juli 2025

Odido zet in op beleving met ‘Pretmakers’

Campagne verlengt klantrelatie door unieke dagjes uit en exclusieve voordelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

18 juli 2025

Odido zet in op beleving met ‘Pretmakers’

Campagne verlengt klantrelatie door unieke dagjes uit en exclusieve voordelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.