Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Customer CEO

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Customer CEO’ geschreven door Chuck Wall.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Customer CEO
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2014
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Customer CEO

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Customer CEO’ geschreven door Chuck Wall.

Customer CEO

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

Customer CEO
How to profit from the power of your customers.
Chuck Wall
219
2013
Bibliomotion

Over Customer CEO
De auteur, Chuck Wall, is oprichter van zijn eigen marketingbureau, Customer CEO, dat gericht is op klantdenken en klantattitude. De focus van zijn bureau ligt op de combinatie van customer insights en customer data en het bereiken van de ideale klantervaring. In zijn boek, Customer CEO, geeft hij zijn visie op hoe bedrijven met klanten om zouden moeten gaan. Het uitgangspunt van het boek is dat klanten, en niet het product, de service of omzetten de belangrijkste assets zijn voor een bedrijf. Je dient de klant als de CEO van je bedrijf te gaan zien. Een CEO kan je op elk moment ontslaan, zo is het ook met klanten. Zodra je klanten als dé belangrijkste asset gaat zien dan zal je ze ook op een andere manier gaan behandelen. Het gaat volgens Wall niet om klantenservice, je dient de klant op elk gebied het beste te bieden. Dat wat hij wil hebben, tegen de juiste prijs, met een perfecte kwaliteit. Daarnaast moet het product of de dienst ook nog zo goed zijn dat hij ervan gaat houden. Doormiddel van ‘negen krachten van de klant’ laat Chuck Wall zien hoe je een zo tevreden mogelijke klant krijgt.

 

De waarde van dit boek zit voornamelijk in zijn volledigheid. De hoofdstukken van het boek kunnen worden gezien als een compleet stappenplan om tot de ideale klantbeleving voor je bedrijf te komen. In het begin krijg je het gevoel dat er in het boekrelatief weinig ‘eye openers’ zitten, maar als je het hele boek hebt gelezen besef je dat alle hoofdstukken samen belangrijke nieuwe inzichten verschaffen over de manier waarop je bedrijf met klanten omgaat. De ‘negen krachten’ kunnen gebruikt worden als een checklist voor het optimaliseren van de klantrelatie.

 

Door gebruik te maken van tal van cases en inzichten vanuit interviews wordt er een compleet beeld geschetst van wat er in de klant omgaat. Deze lijst van best practices helpt in te zien waar je staat met betrekking tot het besproken gebied.

 

Het boek eindigt met een korte handleiding die uitlegt hoe je de Customer CEO Kampioen kan worden. Een Customer CEO Kampioen haalt energie en inspiratie uit zijn klanten, probeert altijd ‘ja’ te verkopen en focust op het gemak van zijn klanten. Wil jij je volledig richten op de beleving van jouw klanten? Dan is het lezen van Customer CEO zeker de moeite waard.

 

Customer CEO evaluatie

  • Leesbaarheid: *****
  • Praktische toepasbaarheid: ****
  • Theoretische achtergrond: ***
  • Actualiteit: *****
  • Vernieuwend: ****
  • Oordeel: ****

 

Wil jij je volledig richten op de beleving van jouw klanten? Dan is het lezen van Customer CEO zeker de moeite waard.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.