Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Game-Based Marketing

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Game-Based Marketing’ geschreven door G. Zichermann en J. Linder.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Game-based marketing
Redactie LoyaltyFacts
31 oktober 2012
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Game-Based Marketing

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Game-Based Marketing’ geschreven door G. Zichermann en J. Linder.

Game-based marketing

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

Game-Based Marketing
Inspire customer loyalty through rewards, challenges and contests.
Gabe Zichermann en Joselin Linder
206
2010
John Wiley & Sons, Inc.

Over Game-Based Marketing

In het eerste deel van het boek wordt aan de hand van praktijk en theorie uitgelegd dat consumenten zeer vatbaar zijn voor het spelen van games. Dit doen consumenten niet alleen op spelconsoles; ‘games’ zijn onderdeel van onze dagelijkse activiteiten. Zichermann en Linder onderstrepen dat gaming mechanismes ook zeer effectief kunnen worden ingezet door marketeers om de relatie met klanten te bevorderen. Veel marketeers zijn echter onbekend met deze principes waardoor organisaties grote kansen laten liggen.

 

Het eerste deel van het boek is aantrekkelijk geschreven en als lezer ben je dan ook zeer benieuwd naar de concrete mogelijkheden om ‘gaming mechanismes’ toe te passen in marketing. Hoewel meer dan 150 pagina’s besteed worden aan dit onderwerp, biedt het boek weinig waardevolle inzichten. Zichermann en Linder blijven hangen in warrige teksten, vage cases en abstracte mechanismes. Naast enkele open deuren, zoals het gebruik van ranglijsten, is de toegevoegde waarde dan ook zeer beperkt.

 

Hoewel het vakgebied Game-Based Marketing veel kansen biedt voor marketeers, roept dit boek helaas meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.

 

Evaluatie

  • Leesbaarheid: **
  • Praktische toepasbaarheid: *
  • Theoretische achtergrond: **
  • Actualiteit: ****
  • Vernieuwend: ***
  • Oordeel: **

 

Game-Based Marketing is een vakgebied dat de komende jaren sterk zal blijven groeien. Het boek van Zichermann en Linder biedt echter weinig toegevoegde waarde.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.