Titel:
Subtitel:
Auteur:
Aantal pagina’s:
Datum publicatie:
Uitgeverij:
In het eerste deel van het boek wordt aan de hand van praktijk en theorie uitgelegd dat consumenten zeer vatbaar zijn voor het spelen van games. Dit doen consumenten niet alleen op spelconsoles; ‘games’ zijn onderdeel van onze dagelijkse activiteiten. Zichermann en Linder onderstrepen dat gaming mechanismes ook zeer effectief kunnen worden ingezet door marketeers om de relatie met klanten te bevorderen. Veel marketeers zijn echter onbekend met deze principes waardoor organisaties grote kansen laten liggen.
Het eerste deel van het boek is aantrekkelijk geschreven en als lezer ben je dan ook zeer benieuwd naar de concrete mogelijkheden om ‘gaming mechanismes’ toe te passen in marketing. Hoewel meer dan 150 pagina’s besteed worden aan dit onderwerp, biedt het boek weinig waardevolle inzichten. Zichermann en Linder blijven hangen in warrige teksten, vage cases en abstracte mechanismes. Naast enkele open deuren, zoals het gebruik van ranglijsten, is de toegevoegde waarde dan ook zeer beperkt.
Hoewel het vakgebied Game-Based Marketing veel kansen biedt voor marketeers, roept dit boek helaas meer vragen op dan dat het antwoorden geeft.
Game-Based Marketing is een vakgebied dat de komende jaren sterk zal blijven groeien. Het boek van Zichermann en Linder biedt echter weinig toegevoegde waarde.
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.