Titel:
Subtitel:
Auteur:
Aantal pagina’s:
Datum publicatie:
Uitgeverij:
Byron Sharp is professor in de Marketing Wetenschappen in Australië en is verbonden aan het Ehrenberg-Bass Institute. Dit instituut doet al jarenlang onderzoek naar marketingprincipes, hoe kopers zich gedragen en hoe merken groeien. In How Brands Grow stelt Sharp de lezer bij aanvang de vraag om aan te geven of hij of zij het eens is met verschillende stellingen. Stellingen zoals:
Als je gelooft dat deze stellingen waar zijn dan werk je onder veel valse assumpties en heb je des te meer reden om dit boek te lezen! Nadat de lezer van de schrik is bekomen dat hij of zij vanuit veel onjuiste veronderstellingen te werk gaat, worden de verschillende heersende opvattingen over marketingprincipes ontkracht en op wetenschap gebaseerde nieuwe wetten en regels geïntroduceerd. Er wordt afgesloten met voorbeelden van marketingactiviteiten die wel en niet werken en met een aantal praktijktips.
De grote kracht van het boek zijn de diverse op wetenschap gebaseerde begeleidende voorbeelden die helpen om de gedane beweringen kracht bij te zetten. Door het gehele boek heen worden gedane uitspraken ondersteund met data vanuit grote onderzoeksbureaus zoals Nielsen en TNS. Verschillende sectoren en merken zoals Coca-Cola en Apple passeren de revue en ook demografische verschillen tussen merken en sectoren komen aan bod.
How Brands Grow is een aanrader voor iedere zichzelf respecterende marketeer. Byron Sharp weet op een heldere en gefundeerde manier de alom heersende marketingassumpties onderuit te halen en biedt nieuwe inzichten door zijn uitingen met wetenschappelijk bewijs te ondersteunen. Daarnaast toont hij het wel degelijke bestaan aan van verschillende (nieuwe) marketing regels en wetten. De kennis die daarmee door het lezen van dit boek wordt opgedaan en de praktische toepasbaarheid van deze nieuwe inzichten zullen het leven van iedere lezer daarom op een positieve manier verrijken.
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.