Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Hoe merken groeien

What marketers don’t know

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Hoe merken groeien
Redactie LoyaltyFacts
23 juni 2015
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Hoe merken groeien

What marketers don’t know

Hoe merken groeien

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

Hoe merken groeien
What marketers don’t know
Byron Sharp
217
2010
Oxford University Press Australia & New Zealand

Over How Brands Grow

Byron Sharp is professor in de Marketing Wetenschappen in Australië en is verbonden aan het Ehrenberg-Bass Institute.  Dit instituut doet al jarenlang onderzoek naar marketingprincipes, hoe kopers zich gedragen en hoe merken groeien. In How Brands Grow stelt Sharp de lezer bij aanvang de vraag om aan te geven of hij of zij het eens is met verschillende stellingen. Stellingen zoals:

 

  • “Differentiatie van een merk is een noodzakelijke marketingtaak”
  • “Klantretentie is goedkoper dan acquisitie”
  • “Massa marketing is dood en kan niet meer concurreren met individuele marketing”.

De moeite waard!

Als je gelooft dat deze stellingen waar zijn dan werk je onder veel valse assumpties en heb je des te meer reden om dit boek te lezen! Nadat de lezer van de schrik is bekomen dat hij of zij vanuit veel onjuiste veronderstellingen te werk gaat, worden de verschillende heersende opvattingen over marketingprincipes ontkracht en op wetenschap gebaseerde nieuwe wetten en regels geïntroduceerd. Er wordt afgesloten met voorbeelden van marketingactiviteiten die wel en niet werken en met een aantal praktijktips.

 

De grote kracht van het boek zijn de diverse op wetenschap gebaseerde begeleidende voorbeelden die helpen om de gedane beweringen kracht bij te zetten. Door het gehele boek heen worden gedane uitspraken ondersteund met data vanuit grote onderzoeksbureaus zoals Nielsen en TNS. Verschillende sectoren en merken zoals Coca-Cola en Apple passeren de revue en ook demografische verschillen tussen merken en sectoren komen aan bod.

 

Hoe merken groeien evaluatie

  • Leesbaarheid: ****
  • Praktische toepasbaarheid: ****
  • Theoretische achtergrond: *****
  • Actualiteit: *****
  • Vernieuwend: *****
  • Oordeel: ****

 

How Brands Grow is een aanrader voor iedere zichzelf respecterende marketeer. Byron Sharp weet op een heldere en gefundeerde manier de alom heersende marketingassumpties onderuit te halen en biedt nieuwe inzichten door zijn uitingen met wetenschappelijk bewijs te ondersteunen. Daarnaast toont hij het wel degelijke bestaan aan van verschillende (nieuwe) marketing regels en wetten. De kennis die daarmee door het lezen van dit boek wordt opgedaan en de praktische toepasbaarheid van deze nieuwe inzichten zullen het leven van iedere lezer daarom op een positieve manier verrijken.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.