Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klanten structureel centraal stellen

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘De 9+ organisatie’ geschreven door B. Veldhoen en S. van Slooten.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Klanten structureel centraal stellen
Redactie LoyaltyFacts
30 juni 2013
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Klanten structureel centraal stellen

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘De 9+ organisatie’ geschreven door B. Veldhoen en S. van Slooten.

Klanten structureel centraal stellen

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

De 9+ organisatie
Van marketshare naar mindshare.
 Berry Veldhoen, Stephan van Slooten
180
2010
Van Duuren Management

Klanten structureel centraal stellen met de 9+ organisatie

De 9+ organisatie is een managementboek dat beschrijft hoe organisaties zich moeten organiseren voor klanten structureel centraal stellen en 9+ ervaringen te bieden. Het boek is opgebouwd in drie delen.

 

De noodzaak tot verandering

Het eerste gedeelte van het boek beschrijft de noodzaak tot verandering. Tevreden klanten zijn niet altijd loyaal. Organisaties moeten daarom niet een 7.5, maar een 9+ bij haar klanten nastreven. Deel één beschrijft dit inzicht helder, maar kent weinig vernieuwende inzichten in vergelijking tot andere boeken over dit onderwerp.

 

Het belang van het onderbewuste

Het tweede deel beschrijft het belang van het onderbewuste. Klanten handelen namelijk voor 90% vanuit onderbewustzijn. Dit inzicht wordt uitvoerig beschreven en geeft zowel een mooie samenvatting van inzichten vanuit wetenschappen als concrete handvatten voor managers in de praktijk.

 

Transitie maken naar de 9+

In het derde en laatste deel van het boek wordt beschreven hoe verschillende afdelingen (marketing, verkoop, productontwikkeling en service) binnen organisaties de transitie kunnen maken naar de 9+ organisatie. Dit deel van het boek weet soms te overtuigen door concrete en waardevolle inzichten (bijvoorbeeld rondom het optimaliseren van de ‘customer journey’), maar blijft soms hangen in oppervlakkige beschouwingen (bijvoorbeeld rondom de inzet van co-creatie).

 

Over het algemeen kan gesteld worden dat de 9+ organisatie een goed geschreven boek is. Het boek kent een heldere structuur en leest lekker weg. Inhoudelijk is het boek met name geschikt voor managers en marketeers die nog weinig boeken hebben gelezen over dit vakgebied. Het boek is een goede samenvatting van bestaande inzichten, maar kent weinig vernieuwing voor de ervaren lezer.

 

Evaluatie van de 9+ organisatie

  • Leesbaarheid: ****
  • Praktische toepasbaarheid: ***
  • Theoretische achtergrond: ***
  • Actualiteit: ***
  • Vernieuwend: **
  • Oordeel: ***
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events