fbpx
Loyalty Strategy

Loyalty leap

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘The Loyalty Leap’ geschreven door B. Pearson over klantgericht werken.

Loyalty StrategyLiteratuur 30 november 2012

LoyaltyFacts krijgt regelmatig vragen over goede literatuur binnen het vakgebied van loyaliteitsmarketing. Vanaf 2012 schrijven we daarom ieder kwartaal een boekreview. We kijken hierbij zowel naar klassiekers als naar boeken die recentelijk op de markt zijn gekomen. Voor deze editie hebben we het boek ‘The Loyalty Leap’ van Bryan Pearson uitgezocht.

Titel: The Loyalty Leap
Subtitel: Turning Customer Information into customer intimacy.
Auteur: Bryan Pearson
Aantal pagina’s: 263
Publicatie: mei 2012
Uitgeverij: Penguin Books

Over The Loyalty Leap

Met veel enthousiasme keken we uit naar dit boek van Bryan Pearson. Bryan Pearson is CEO van het gerenommeerde adviesbureau LoyaltyOne en wordt wereldwijd beschouwd als één van de experts op het gebied van klantloyaliteit.

In zijn boek beschrijft Pearson de veranderende marketingwereld en de stap die veel organisaties nog moeten maken van product georiënteerd naar klant georiënteerd. Hoewel zijn verhaal wordt ondersteund door vele aansprekende praktijkvoorbeelden, blinkt het vooral uit in het beschrijven van vereiste veranderingen in organisaties, niet in het bieden van oplossingen.

Zo beschrijft Pearson uitvoerig het belang van het vergaren en toepassen van data om relevant te zijn voor de klant, maar biedt het boek weinig handvatten waarmee de marketeer in de praktijk aan de slag kan. Hierdoor mist het boek diepte en biedt het weinig nieuwe inzichten voor de ervaren marketeer.

Evaluatie

  • Leesbaarheid: ***
  • Praktische toepasbaarheid: *
  • Theoretische achtergrond: ***
  • Actualiteit: ***
  • Vernieuwend: *
  • Oordeel: **

Pearson kan met zijn boek The Loyalty Leap de hoge verwachtingen helaas niet waarmaken. De goede praktijkvoorbeelden kunnen het gebrek aan vernieuwende inzichten niet camoufleren.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Paul Wissing
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: