Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Loyalty leap

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘The Loyalty Leap’ geschreven door B. Pearson over klantgericht werken.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
loyalty leap
Redactie LoyaltyFacts
30 november 2012
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Loyalty leap

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘The Loyalty Leap’ geschreven door B. Pearson over klantgericht werken.

loyalty leap

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

The Loyalty Leap
Turning Customer Information into customer intimacy.
Bryan Pearson
263
2012
Penguin Books

Over The Loyalty Leap

Met veel enthousiasme keken we uit naar dit boek van Bryan Pearson. Bryan Pearson is CEO van het gerenommeerde adviesbureau LoyaltyOne en wordt wereldwijd beschouwd als één van de experts op het gebied van klantloyaliteit.

 

In zijn boek beschrijft Pearson de veranderende marketingwereld en de stap die veel organisaties nog moeten maken van product georiënteerd naar klant georiënteerd. Hoewel zijn verhaal wordt ondersteund door vele aansprekende praktijkvoorbeelden, blinkt het vooral uit in het beschrijven van vereiste veranderingen in organisaties, niet in het bieden van oplossingen.

 

Zo beschrijft Pearson uitvoerig het belang van het vergaren en toepassen van data om relevant te zijn voor de klant, maar biedt het boek weinig handvatten waarmee de marketeer in de praktijk aan de slag kan. Hierdoor mist het boek diepte en biedt het weinig nieuwe inzichten voor de ervaren marketeer.

 

Evaluatie

  • Leesbaarheid: ***
  • Praktische toepasbaarheid: *
  • Theoretische achtergrond: ***
  • Actualiteit: ***
  • Vernieuwend: *
  • Oordeel: **

 

Pearson kan met zijn boek The Loyalty Leap de hoge verwachtingen helaas niet waarmaken. De goede praktijkvoorbeelden kunnen het gebrek aan vernieuwende inzichten niet camoufleren.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.