Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Clubcard programma: scoring points!

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Scoring Points’ geschreven door C. Humby, T. Hunt en T. Philiphs.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
clubcard programma basketbal
Redactie LoyaltyFacts
31 december 2012
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Clubcard programma: scoring points!

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Scoring Points’ geschreven door C. Humby, T. Hunt en T. Philiphs.

clubcard programma basketbal

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

Scoring Points
How Tesco continues to win customer loyalty.
Clive Humby, Terry Hunt en Tim Philliphs
294
September 2008
Kogan Page Limited

Clubcard programma Tesco

Scoring Points is een uitvoerige casestudy van één van de meest succesvolle loyaliteitsprogramma’s ter wereld: het Clubcard programma van de Engelse Retail keten Tesco. Dit loyaliteitsprogramma heeft ongeveer 16 miljoen deelnemers. Jaarlijks wordt er voor meer dan 300 miljoen EURO aan vouchers uitgekeerd aan deelnemende klanten.

 

Het boek beschrijft de ontwikkeling van de Clubcard vanaf de eerste pilot in 1994 tot de ontwikkelingen in het programma tot 2005. Het verhaal is geschreven door directe betrokkenen bij het Clubcard programma en biedt dan ook bijzonder gedetailleerde inzichten die ondersteund worden met concrete cijfers. Zo staat bijvoorbeeld uitvoerig beschreven hoe Tesco de klantdata die zij met het programma vergaart, weet toe te passen in de praktijk (gesegmenteerde aanbiedingen) en de resultaten die deze toepassing met zich meebrengt.

 

Scoring Points laat goed zien wat de enorme potentie is van een loyaliteitsprogramma (lange termijn onderscheidend vermogen en het programma heeft zichzelf vanaf de start meer dan terugverdiend). Tegelijkertijd laat het boek zien dat het ontwikkelen van een succesvol loyaliteitsprogramma geen gemakkelijke opgave is. Het Clubcard programma vergt grote investeringen (in tijd en geld), draagvlak in de gehele organisatie en verhoogt de verwachtingen van klanten. Deze verwachtingen kunnen alleen overtroffen worden door het programma structureel te blijven ontwikkelen.

 

Een goed geschreven boek dat veel inspiratie geeft en door de concrete voorbeelden ook directe handvatten biedt voor de praktijk.

 

Evaluatie

  • Leesbaarheid: ***
  • Praktische toepasbaarheid: ****
  • Theoretische achtergrond: ***
  • Actualiteit: ***
  • Vernieuwend: ****
  • Oordeel: ****

 

Scoring Points geeft de lezer zeer waardevolle praktijkinzichten in één van de meest succesvolle loyaliteitsprogramma’s ter wereld. Een aanrader dus.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events