Titel:
Subtitel:
Auteur:
Aantal pagina’s:
Datum publicatie:
Uitgeverij:
Scoring Points is een uitvoerige casestudy van één van de meest succesvolle loyaliteitsprogramma’s ter wereld: het Clubcard programma van de Engelse Retail keten Tesco. Dit loyaliteitsprogramma heeft ongeveer 16 miljoen deelnemers. Jaarlijks wordt er voor meer dan 300 miljoen EURO aan vouchers uitgekeerd aan deelnemende klanten.
Het boek beschrijft de ontwikkeling van de Clubcard vanaf de eerste pilot in 1994 tot de ontwikkelingen in het programma tot 2005. Het verhaal is geschreven door directe betrokkenen bij het Clubcard programma en biedt dan ook bijzonder gedetailleerde inzichten die ondersteund worden met concrete cijfers. Zo staat bijvoorbeeld uitvoerig beschreven hoe Tesco de klantdata die zij met het programma vergaart, weet toe te passen in de praktijk (gesegmenteerde aanbiedingen) en de resultaten die deze toepassing met zich meebrengt.
Scoring Points laat goed zien wat de enorme potentie is van een loyaliteitsprogramma (lange termijn onderscheidend vermogen en het programma heeft zichzelf vanaf de start meer dan terugverdiend). Tegelijkertijd laat het boek zien dat het ontwikkelen van een succesvol loyaliteitsprogramma geen gemakkelijke opgave is. Het Clubcard programma vergt grote investeringen (in tijd en geld), draagvlak in de gehele organisatie en verhoogt de verwachtingen van klanten. Deze verwachtingen kunnen alleen overtroffen worden door het programma structureel te blijven ontwikkelen.
Een goed geschreven boek dat veel inspiratie geeft en door de concrete voorbeelden ook directe handvatten biedt voor de praktijk.
Scoring Points geeft de lezer zeer waardevolle praktijkinzichten in één van de meest succesvolle loyaliteitsprogramma’s ter wereld. Een aanrader dus.
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.