Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

The Gaming Organisation

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Loyalty 3.0’ geschreven door R. Paharia over gamification.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
The Gaming Organisation
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2014
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

The Gaming Organisation

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘Loyalty 3.0’ geschreven door R. Paharia over gamification.

The Gaming Organisation

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

Loyalty 3.0
How to revolutionize customer and employee engagement with big data and gamification.
Rajat Paharia
304
2013
McGraw-Hill Education

Over Loyalty 3.0

Rajat Paharia is oprichter van het bedrijf Bunchball, een groot adviesbureau in de Verenigde Staten. Bunchball heeft zich gespecialiseerd in de toepassing van gamification bij organisaties om klanten en medewerkers te binden. Op basis van zijn ervaringen heeft hij het boek Loyalty 3.0 geschreven. Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel gaat over de theorie achter gamification en de belangrijke rol die data daarbij speelt. In het tweede deel van het boek worden verschillende cases beschreven waarin gamification succesvol is toegepast. Het laatste deel geeft tips over het opzetten en toepassen van gamification in de praktijk.  Gamification is trending, maar voor veel marketeers een nieuw vakgebied.

 

Gamification

Het begrip gamification wordt vaak onjuist geïnterpreteerd als het ontwikkelen van games voor organisaties. In zijn boek legt Paharia helder uit dat gamification gaat over het motiveren van mensen en de wijze waarop motivatie kan worden gestimuleerd met behulp van tien gamification mechanismen:

 

  1. Directe feedback
  2. Transparantie
  3. Doelen
  4. Badges
  5. Levels
  6. Ontwikkelingsmogelijkheden
  7. Competitie
  8. Samenwerking
  9. Community
  10. Punten

 

De grote kracht van het boek zijn de vele praktijkcases die helpen om de theoretische mechanismen een gezicht te geven. Ook de tien concrete tips over de toepassing van gamification in de praktijk zijn zeer waardevol.

 

The Gaming Organisation evaluatie

  • Leesbaarheid: ****
  • Praktische toepasbaarheid: ****
  • Theoretische achtergrond: ****
  • Actualiteit: *****
  • Vernieuwend: ****
  • Oordeel: ****

 

Voor de marketeer die nog relatief onbekend is met het vakgebied van gamification is dit boek een echte aanrader. Paharia geeft een heldere uitleg van de theorie, verdiept deze theorie met vele cases en geeft vervolgens concrete handvatten voor de toepassing van gamification in jouw organisatie.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events