Air France KLM lanceert vernieuwd Flying Blue

Toen KLM en Air France in 2005 fuseerde, zijn de afzonderlijke frequent flyer programma’s (Flying Dutchman en Fréquence Plus) samengevoegd tot één nieuw loyaliteitsprogramma. Flying Blue was geboren. Nu, 13 jaar later, ondergaat het programma voor het eerst een echt grote verandering. De afgelopen jaren is het programma vooral in kleine stapjes doorontwikkeld. Deze aanpassingen […]

Het loyaliteitsprogramma van ons allemaal

Uit de startblokken In de allereerste maand is het HEMA gelukt om meer dan 1 miljoen deelnemers te rekruteren. Intussen (na 4 volledige maanden) nadert de teller de 2 miljoen. Hoe is het ‘meer HEMA’ gelukt om zó snel te groeien? Als succesfactor wijst Michiel de winkeloperatie aan. “Het is mede dankzij de winkeloperatie dat […]

Heineken: future-proof met Biertegoed?

Het valt direct op dat Heineken met Biertegoed een bijzonder programma op de markt heeft gebracht. Op unieke wijze verbindt het programma de consument zowel met Heineken, retail als met horeca. Het programma biedt Heineken perspectief om meerdere lang gekoesterde wensen tegelijkertijd te vervullen. “De belangrijkste behoefte die Heineken met het programma wil vervullen, is […]

Het privilege membership van de Bijenkorf

LoyaltyFacts gaat het gesprek aan met (loyalty)marketeers in Nederland. Specialisten die zich bezighouden met het binden en behouden van klanten.

LoyaltyFacts gaat het gesprek aan met (loyalty)marketeers in Nederland. Specialisten die zich voor hun organisatie dagelijks bezighouden met het binden en behouden van klanten. In deze editie spreken we met Melody Mijnen (zie foto), Manager Loyalty Marketing bij De Bijenkorf. Melody heeft 15 jaar (internationale) marketingervaring in onder meer retail, airline, finance en automotive en […]

Media Markt; van prijsvechter naar loyalty partner

LoyaltyFacts zit aan tafel bij Dennis Hooijmans (zie foto). Dennis is COO bij Media Markt Nederland. Toen hij in 2001 bij Media Markt kwam werken, waren er slechts vier winkels. Hij begon als vestigingsdirecteur in Den Haag. Inmiddels is Media Markt marktleider in Nederland met 49 winkels en een webshop. Onlangs hebben ze Media Markt […]

Bookit’s toekomstvisie

Loyaltyfacts interviewt Bookit en praat over zaken als loyaliteit, de inzet van klantdata en het WeekendSmiles programma.

Online travel agency Bookit is een online travel agency (OTA) en is in 1994 begonnen met het unieke concept om tegen aantrekkelijke prijzen kamers in hotels en bungalows te verkopen aan leisure gasten. Weekendjeweg.nl was de eerste site waarop dit mogelijk werd gemaakt, gevolgd door de websites BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl, BungalowTrips.nl, Weekendjeweg.be, Kerstmarkten.nl en Hotelletje.nl. Bookit […]

Manipuhelpen

LoyaltyFacts interviewt Transavia en praat over klantbeleving, 1-op-1 marketing en het Passenger Experience programma.

Daan Noordeloos: Vakidioot Daan is een zelfbenoemd “vakidioot” bij Transavia. Hij is begonnen in de callcenter business om daarna bij Transavia aan de slag te gaan om de Customer Intimacy strategie in te bedden binnen de organisatie. Inmiddels werkt hij alweer ruim vier jaar bij Transavia. Niet manipuleren maar “manipuhelpen” Daan is verantwoordelijk voor de […]

De passie punten van Hunkemöller

Met de recentelijke winst van een Dutch Interactive Award voor ‘beste retentie’ via de vernieuwde Hunkemöller app bewijst Hunkemöller opnieuw een retailer te zijn die zijn klanten serieus neemt. Volgens Robbert ligt dan ook grote prioriteit en focus op het leren kennen en vervolgens zo goed mogelijk bedienen van klanten. Eén van de belangrijkste methoden […]

“Ik zeg doen!”

LoyaltyFacts interviewt de Nederlandse Energiemaatschappij en praat onder andere over het meten van loyaliteit.

De beste in klantbehoud De Nederlandse Energiemaatschappij is één van de jongste energieleveranciers van Nederland en heeft zich in 2005 als prijsvechter op de kaart gezet. NLE legde haar focus volledig op klantenwerving en heeft binnen enkele jaren een enorm aantal klanten geworven. Vanaf 2009 nam dit aantal een nog grotere vlucht dankzij campagnes met […]

Lange ledenadem

Loyaltyfacts interviewt de Consumentenbond en praat over zaken als behoudsactiviteiten, ‘churn’ en de toekomst.

Consumentenbond  De Consumentenbond is een 100% onafhankelijke vereniging. De inkomsten komen alleen van de leden, de bond ontvangt geen subsidie. Naast een bron van inkomsten zorgt een grote aanhang ook voor een belangrijke stem als belangenbehartiger. Behoud van de bijna 500.000 leden is dus van essentieel belang. Ledenbehoud is mede daarom binnen de organisatie als […]