Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Duurzame klantenbinding

Een artikel over klantrelatiemanagement binnen de automotive sector.

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
Redactie LoyaltyFacts
duurzame klantenbinding
Redactie LoyaltyFacts
31 augustus 2003
LOYALTY STRATEGY
Theorieën

Duurzame klantenbinding

Een artikel over klantrelatiemanagement binnen de automotive sector.

duurzame klantenbinding

Steeds vaker valt de term klantrelatiemanagement (CRM). Wat betekent het en waarom is het belangrijk? Door een relatie met de klant te ontwikkelen, wordt de klant loyaler aan de aanbieder. Loyale klanten kosten minder en zijn bereid meer te betalen.

Klantenbinding automakers

Duurzame klantenbinding? Het is de kunst de klant te leren kennen en hem persoonlijk te benaderen. Instrumenten zoals service reminders, 0800-nummers en kerstkaarten zijn veelgebruikt. Toch slaagt een groot deel van de automakers er niet in de klant duurzaam aan zich te binden.

 

Juiste moment, juiste boodschap

“Initiatieven om de klantrelatie te ontwikkelen komen vaak niet uit de verf, omdat de grote lijn ontbreekt. Autobedrijven dienen een strategie te ontwikkelen die erop gericht is de klant op het juiste moment met de juiste boodschap te benaderen. Klanten worden steeds kritischer en zijn op zoek naar een partner die extra waarde voor hen creëert”. Dit zegt Tim Copacia, CEO van InterOne Marketing.

 

Klantrelatiemanagement start al op het moment dat ‘de vonk’ overslaat, vindt David Rooney van Daimler Chrysler: “Het moment dat iemand interesse toont in het product, de auto op een beurs ziet of een persbericht leest, dat is het moment dat de relatie start. Eenmaal begonnen, stopt het niet meer”. Het is daarom essentieel om klantrelaties te signaleren, te bewaken en te versterken.

 

Het begint met een plan

Om de klantrelatie te kunnen ontwikkelen en daarmee extra waarde te creëren is een plan noodzakelijk. In dit plan staat een lange termijn visie die erop gericht is de klant beter te leren kennen en inzichten hieruit te vertalen naar de juiste prikkels op het juiste moment.

 

Bron: Automotive News.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

31 maart 2011

Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma's

Een stijgende lijn? Slapende deelnemers van loyaliteitsprogramma’s ondanks groeiend aantal deelnemers. Uit nieuw onderzoek door Colloquy komt naar voren dat het aantal deelnemers aan loyaliteitsprogramma’s
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

Innovaties
30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

30 september 2010

3 Tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma's

Wij geven je 3 tips tot succesvolle loyaliteitsprogramma’s. Veel loyaliteitsprogramma’s slagen niet. Dat komt volgens onderzoekers McCall en Voorhees voornamelijk doordat de juiste ingrediënten voor een
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

Theorieën
25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun
succesfactoren voor goede relaties

LOYALTY STRATEGY

THEORIEËN

25 februari 2008

Succesfactoren voor goede relaties

5 Succesfactoren voor goede relaties Wat zijn nu de 5 succesfactoren voor goede relaties? Als aan stellen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over hun

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events